Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Släpvagnar anpassade för vindsurfing.

• drakglenn

Medlem
    21 april, 2005 vid 08:54

Ja det här med släpkärra är nog ingen dum ide om man har mycket prylar och man söker ett billigare alternativ till Surfbuss (slipper driftkostnader), det som det faller på för min del är den begränsade hastigheten.

Men den här sidan var väl inget speciellt, vilka skitbyggen tongue.gif, nej snegla hellre då på “Getwets” vagn, att utgå från en klar vagn med skåp på verkar vara rätt väg att gå, man slipper ta ställning till trafiksäkerhets frågor eftersom en klar vagn är godkänd av besiktningen…..

//Glenn – som tyvärr ofta kör för fort till surfet.

• canoya

Medlem
    27 april, 2005 vid 13:24

Att utgå från en klar skåpkärra är ju såklart en bra genväg till lyckat resultat bara man får tag i en som är tillräckligt lång. Dock är det stor prisskillnad på begagnade skåpkärror och vanliga flakkärror. När jag skaffade min flakkärra (beg. från 1984 för 4000 kr) kollade jag mycket på färdiga skåpkärror eftersom jag helst ville ha det. De kostade från ca 15000 och uppåt, vilket avgjorde valet för mig. Det blev en bromsad flakkärra på 140×250 cm.

Jag har byggt ett avtagbart skåp som går ut lite framför och lite bakom flaket för att rymma brädor upp till 2,90. (Jag har tagit bort lämmarna fram och bak) Skåpet är byggt av 45x45mm regel och 12 mm plywood, målat med husfärg och med hörnen tätade med silvertejp. Diskret vit för att inte locka klåfingriga att kolla vad som kan finnas inuti.

2 formula, 4 freeride och vågbrädor + en massa segel, master och bommar får plats, lastat på botten och två hyllor.

Jag har inte provat att besiktiga med skåpet på men frågade på bilprovningen när jag var där och de tyckte att det inte borde vara några problem, men man vet ju inte om det är samma kille nästa gång man kommer dit.

Jag brukar ha kärran packad och klar parkerad i garaget, så är det bara att rulla ut den och kroka på när man ska ut. det går fortare än att bara skruva på takräcket på bilen! och så slipper man det sura jobbet att lasta av allting när man kommer hem. Jag bruka bara ta ut blöta segel och lägga på tork på altanen och hänga dräkt mm i garaget.

Highly recomended, som det brukar stå i tester!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Släpvagnar anpassade för vindsurfing.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.