-
SLE eller Vision?
Hejsan
Nu är det så att jag funderar på att skaffa mig något mindre bräda än vad jag tidigare seglat på…och givetvis är jag intresserad
av vad ni tycker. Tro det eller ej men jag har bara seglat stora brädor och tänkte gå ner åtminstone lite i liter antal. Testade en
Bic Astro Rock på 125 liter och den kändes ganska bra men var dock ganska dålig på att ta höjd. Flöt gjorde den också, men
denna bräda blir ju dragen av en större bräda om de inte blåser så mycket. För blåser det sticker den lätt ifrån stora 3,5 meters
pråmar.
För er proffs som håller på och kör minibrädor så är det fortfarande en bamse bräda som jag funderar på… men ändå.Dels vill jag ha en bräda som flyter och även går att segla i lätt vind. Det bör dessutom att kryssa något sånär.
Det vore dessutom kul om den kunde hänga på 3,5 meters pråmarna när det blåser även lite. Där jag seglar för det mesta
är det inte så ofta som vinden hugger tag…Västerås mälarn… De brädor som jag funderar
på är Mistral SLE 272 150L och Mistral Vision 130 eller 150 liter.Frågan är vad som skiljer dem åt? Visst antar jag att SLE är snabbare rakt fram och kanske mer svårmanövrerad så Vision kanske
är roligare om man vill försöka trixa lite. Men hur pass stor skillnad är det egentligen? Vad vet jag… Tänkte jag skulle
ta mig ner till Varberg den 10 oktober och kolla dels på tävlingen samt butiken (SP).Tacksam för svar och även tacksam om jag slipper kommentarer som” lär dig segla riktig bräda” eller liknande.
Logga in för att svara.