Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › slider i habo.
-
christian12345;399744 wrote:[..]kicker i stället för slider [..]
Eller kanske till och med BÅDE OCH? :santa: :cool2:
-
pjoter;399709 wrote:[..[borde räcka den sitter i ett bildäck[..]
Tror nästan att det är tvunget att använda tunnor – och flera stycken till råge på allt. Det blir snabbt instabilt om man inte gör det ordentligt, tror jag.
Christian
-
@Krillan82 399770 wrote:
jag kan bidra med 2,5l hb och plastmuggar till alla…
haha e inte den slut än 😀
-
Jag hjälper gärna till!
jonaish sponsrar med: Bräder, spik och färg… Om jag får med det från Dalarna, ska upp nu till helgen!
En schlajdär BOX kan va bra till och börja med + en kickär
-
Jag är på och kan sitta brevid med mitt brutna ben och hojta lite uppmuntrande ord då o då. Jag kommer för ölen! Johan, du har ju en feting-grill, kan vi inte grilla samtidigt?
-
Jag hjälper gärna till, har en misslyckad karriär som snickare på mitt CV.
-
@pjoter 399591 wrote:
nu får de fan va dags att vi bygger en litten slider i habo.
komigen locals, vi handlar på oss lite grejer sen öppnar vi varsin öl å börjar bygga.Nej skit i slidern!
Jo jag vet bara för att jag aldrig kommer att använda slidern!
Men en kabelpark hade varit så mycket bättre!
Vi bygger en kabelpark i västra hamnen (Malmö) så kan vi surfa och spana brudar samtidigt!
-
Åkte förbi ccp och frågade om hur de hade gjort sin slider och kicker på väg hem från jobbet.
Tunnor:
Jag kan antagligen få tag i begagnade tunnor för 90DKK styck på Roskilde plastcenter. De är på 200 liter, men det finns också 100-literstunnor som är lättare att ha och göra med. Nypris för de stora tunnorna är 440DKK, så jag tror att det är en okej deal.Plastskivor:
Jag blev tipsad om att inte använda plywood, eftersom det ruttnar på en halv säsong. Plexiglas har en tendens att spricka runt skruvhålen efter bara några veckor.
I stället borde vi köpa plastskivor (gissningsvis 5mm). De kostar 25DKK per kilo och en platta väger 15 kilo. En kicker tar ungefär en och en halv platta.Logistik:
Jag måste låna takräcke av någon om jag ska kunna fixa med plastskivor hem över bron. Eller en släpa, men det kostar en massa att köra över bron med släpa, så då blir det nog billigare om vi hittar något här i Sverige.Skruv:
Vi blev avrådda från att använda träskruv, för de går lätt sönder under påfrestning… Tipset var genomgående skruv med bricka och mutter – storlek c:a M5.Brädor:
Vi fick tipset att använda tryckimpregnerade brädor… Eventuellt med bottenfärg där det står under vatten.COMMITMENT:
Det kommer inte bli gratis det här, oavsett hur vi bär oss åt. Hur många är villiga att show the dough?Christian
-
Har gått och tänkte på designen av en Kicker lite innan. Hade tänkte kanske bygga en i vinter. All fritid nu går till aktiviteter, inte bygge. Sorry.
Men lärdomer och tips för vintern är välkommen.
Tänkte att göra en del research på webben, men tänkte så här nu:
1. förtöja den med en stor ankare till en justerbart ”Y” formad tamp fäst i sidan av kickern. Då kommer kikern att ligga rätt oavsett vindriktning.
2. bygga med en Kurvad ramp, ger mjukare transition.
3. Stora Frågan om ytan. Kan man bygga med en ”kvast” borst yta? Slippa förstöra brädan?
4. Konstruktion byggd på tunnor som flytter och kan delvis fyllas med vatten/sand för att justera flytt höjd.
5. Ramverk av PVC rör eller annat lätt och vatten tålig material.
IDEER??
TW
-
TomW;399902 wrote:[..] förtöja den med en stor ankare [..]
Enligt ccp-grabbarna så står kickern bäst om man bara ställer den på botten. Om man vill ha bra stuns i den men ha den på dunkar så måste man göra den jätterobust. Slidern är en annan femma, såklart.
Christian
-
@christian12345 399909 wrote:
Enligt ccp-grabbarna så står kickern bäst om man bara ställer den på botten. Om man vill ha bra stuns i den men ha den på dunkar så måste man göra den jätterobust. Slidern är en annan femma, såklart.
Christian
vafeain e det inte bättre vi börjar planera o analysera efter en flära rom??
-
mjersen;399912 wrote:vafeain e det inte bättre vi börjar planera o analysera efter en flära rom??
Trodde aldrig att du skulle fråga 🙂
När?
Logga in för att svara.