Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Slidermaterial
-
Ja just det Vink var det. Det där funkar säkert, men åk ut till deras lager/butik och kolla, finns massor som känns som att det funkar kanon. Trevliga är de också därute 🙂
-
Ställninsmaterial skulle förresten funka utmärkt för en box, behövs dölite för en på 10-12 meter times 70-100 centimeter. Dyrt att köpa bara men å andra sidan brukar det finnas liggandes på gatorna runt om i stan i väntan på montering eller hemtransport 😉
-
jag har en slags plexi hemma.
den är nog flexig så den går att böja
helt klar har haft den för att tilläggs isolera enkelfönster i fabrikslokaler
hur mycket tror du ni behöver -
jag vet att det va dyrt som fan kan kika upp det
men jag vet at vi har en del spill bitar kvar å dom är nog 25-30 cm breda och endel är nog 2 meter långa ska kika på firman sen har vi hela skivor men det e nog inte så populärt att ta dom.
måttet på dom är 250 / 150 cm. men ring till vink med för dom kapade ju skivorna med sådom måste ju få spillbitar -
Kolla med en ställningsfirma som bygger i burtonställning.
Dom brukar byta sina grejor rätt ofta.
( burton byggrt på 50 mm rör och har en satans massa olila koplingar och skarvar) -
25-30cm brett borde ju räcka. Tänkte att den ska vara i två delar a 2-2,5m. Tror ni plexi är halt tillräckligt?
-
ja för fan det är halt som fan tror jag som sagt ska kika i morgon
-
Grymt Gonzo! Jag hade också tänkt nånting åt 50 i bredd. Det blir ju lite lättare att slida runt utan att ramla av om den är lite bred antar jag? Men om vi kan få 25cm så kan vi ju alltid ta två i bredd om vi har tillräckligt.
Det sägs att man tröttnar snabbt på en slider som är kortare än 20 fot gärna 30 fot, speciellt om man skall hinna snurra lite på den. Man kan ju köra segment om 2,5m och kanske isf börja med 2 segment och sen lägga till en tredje när man vet att konstruktionen är vettig.
Som Sourra sa igår: det kan bli lite schysst material att skicka in till Scarred om inte annat 🙂
-
@Neven 531204 wrote:
Grymt Gonzo! Jag hade också tänkt nånting åt 50 i bredd. Det blir ju lite lättare att slida runt utan att ramla av om den är lite bred antar jag? Men om vi kan få 25cm så kan vi ju alltid ta två i bredd om vi har tillräckligt.
Det sägs att man tröttnar snabbt på en slider som är kortare än 20 fot gärna 30 fot, speciellt om man skall hinna snurra lite på den. Man kan ju köra segment om 2,5m och kanske isf börja med 2 segment och sen lägga till en tredje när man vet att konstruktionen är vettig.
Som Sourra sa igår: det kan bli lite schysst material att skicka in till Scarred om inte annat 🙂
jaa dom måste vara mycket längre än man tror! 5m slider är över sjukt fort.
-
Vet att alla vill ha ett monsterrail men den här gången blir det ett litet portabelt rail på max 5m och en 30cm ovanför ytan. Man ska ju kunna komma upp på det med skimboard också.
Ju högre railet är desto bredare fötter behöver det ju för attt inte välta. Höjden ovanför vattenytan styr ju också hur djupt man vill ha det stående om det ska kännas hyfsat safe så då behövs det ju även längre ben under ytan.
Logga in för att svara.