Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slidermaterial

• neven

Medlem
    19 februari, 2009 vid 18:22

Hihi, det är kul att lattja med 3D

http://www.vimeo.com/3284799

• curry

Medlem
    19 februari, 2009 vid 18:29

nice!!! skulle nog satsa på en typ dubbelt så lång/flack up dock!

• pepa

Medlem
    19 februari, 2009 vid 19:06

@Jacce 531133 wrote:

Kolla med en ställningsfirma som bygger i burtonställning.
    Dom brukar byta sina grejor rätt ofta.
    ( burton byggrt på 50 mm rör och har en satans massa olila koplingar och skarvar)

Burton är grymt ibland, men i detta fallet skulle jag lätt använda systemställning. A-frames och boxar är såpass symetriska att burton bara skulle kännas tungt, svårarbetat och klumpigt jämfört med tex +8, som skulle passa perfekt för en box. Du får en 10 meter lång jäkel på 10 minuter, och du behöver knappt nåt material alls.

Dessutom har inte jag märkt att firmorna byter sin burton speciellt ofta, var gör de det?

• gonzo

Medlem
    19 februari, 2009 vid 19:17

ser ut som att jag kan få fram lite plast han inte kika idag men jag hörde med dom andra å vi ska nog ha en hel del.

• yann

Medlem
    19 februari, 2009 vid 19:41

Gött Gonzo!

Kan inget om byggställningar men det låter dyrt om man inte är klepto. Funkar det inte med trä? Känns mer lättjobbat. Behöver man tryckt trä överallt eller räcker det med benen? Hade ju vart gött om den höll i mer än en säsong.

• yann

Medlem
    19 februari, 2009 vid 19:55

Snyggt Neven. Jag tänkte att vi skulle ha såna där svarta PU-rör (tror jag det heter) på sidorna för att få en rund revbensvänligare kant. Rören ska ligga precis i nivå med plexiglaset eller några millimeter över. Om vi gör den tvådelad med ett gångjärn i mitten så kan vi fasa av rören i 45 graders vinkel 5-10cm in på den platta delen för att inte få en kant man kan fastna på i “kinken”.

• gonzo

Medlem
    19 februari, 2009 vid 20:00

du lär ju få köra på sånt riktigt giftigt trykt virke

• neven

Medlem
    19 februari, 2009 vid 20:19

Japp, curry, jag tror också upprampen behöver vara flackare. Jag läste nånstans max 12 grader och den här är 16…

Rör på kanten kan vara schysst, men jag vet inte om man vill ha den över plexikanten för då glider man ju på rören?. Isf kanske precis i höjd. Tror du, verkligen man behöver gångjärn? Man kan ju skruva ihop delarna efter transport med bult o mutter helt enkelt. Som IKEA-liksom. Slidern Berra.

Här är slidern en fin dag i Lejet 🙂

• yann

Medlem
    19 februari, 2009 vid 20:40

Tänkte man kunde ha sånt där dörrgångjärn som man kan lyfta av enkelt och sen en splint igenom för att se till att den inte lossnar av misstag. Fast å andra sidan kan det komplicera konstruktionen och jag har ingen ba lösning i huvudet hur man skulle fälla in dom utan att få för mkt glipa mellan.

En bräda flexar ju lite mellan också så även om rören skulle ligga några millimeter över så kommer man ändå slajda på plexit. Fast såna där rör är skithala i sig själv så det är inget att oroa sig för tror jag.

• gonzo

Medlem
    20 februari, 2009 vid 13:15

kika idag å jag hade en hel del hemma får kika på hur måtten ska va så kan vi fixa detta

• neven

Medlem
    20 februari, 2009 vid 13:24

Fett! Vi är säkert intresserade av allt vi kan få. Du råkar inte ha tryckinpregnerat virke över…? 🙂

• neven

Medlem
    20 februari, 2009 vid 13:39

Lite virkespriser annars:

Stommen skulle kunna vara:
    http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=11606

Förstärkt med typ 2 tum 4:
    http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=7181

Eventuellt behöver stommen inte vara såå stöddig utan kan bygga med en ram av 2 tum 4or också.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slidermaterial

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.