Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot Fuel som första kite?

• Slingshot Fuel som första kite?

Publicerad av nick på 19 januari, 2003 vid 18:35

Hej,
    Är det någon som har någon erfarenhet av Slingshot Fuel kite’ar?
    Kan det vara lämpligt som en första kite?
    Jag väger 80 kg och funderar på en 14 m2.

Jag har fått en hel del råd och det verkar vara väldigt skilda åsikter angående 2 el. 4 linors kite att börja med.
    Jag har vågsurfat ganska mycket, men det kanske inte hjälper så mycket…

Tacksam för alla tips.

anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hengo

Medlem
    19 januari, 2003 vid 18:45

Gör såhär!
    Kompromissa – köp en 3linors!:D
    det gjorde jag, en 3 linors foil. är otroligt nöjd med den!
    Även om du ska uppgradera dig senare så kommer du alltid behöva en skön foil att köra på vintern!

Oj. sorry, kom på att detta egenligen inte alls var något svar på din rubrik…
    ähh, se det som ett till tips smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2003 vid 20:25

Slingshot fuel ar en jevla bra kite, dra ner till skane o testa en hos anders i Landskrona, vi saljer en hel del SS har i Cabarete, dom ar enkla att vattenstarta men enda inte for simpla, nagot o vaxa i med andra ord

/hugo

• nick

Medlem
    19 januari, 2003 vid 21:04

3 linor va? gör det ännu svårare för mig att bestämma mig bara. confused.gif
    Tackar för tipset, men börjar jag fundera på ännu en variant så lär det väl aldrig bli något…

Att det är något att växa i låter bra. Skönt att höra av någon som vet vad han pratar om (för det vet du väl Hugo? crazy.gif) att det är okay grejor.

• richi

Medlem
    19 januari, 2003 vid 22:26

Om det är en Fuel -02 så är det en bra kite att börja med! Är det en -03 så rekommenderar jag dig att välja GTO istället, eftersom den är lite stabilare och lättare att komma igång med än en Fuel. Gå in på vår sida…där finns lite information…

mvh Rikard

• hengo

Medlem
    20 januari, 2003 vid 07:28

Japp!
    Eller det fungerar som en vanligt 2 linors foil.. ungefär, mittenlinan (Den 3e) fungerar som uppbacknings lina, men ocksåsom ett depowersystem.
    Jag är iaf j#vligt nöjd med min! Pegast Orca 8m^2 har kört den från 3 till 8(9) m/s!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2003 vid 00:36

Jag tror att windtech trainer funkar på samma sätt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot Fuel som första kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.