Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Slingshot rev 09

• djevulen

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 19:41

har inte fått testa 09an än,kör med 08 å e sjukt nöjd med dessa,en av de stabilaste jag kört ,ger den 5 stjärnor,,tror inte att de gjort 09 sämre,de ska vara ännu lättare å vattenstarta med

• rtotheg

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 20:51

härligt . beställt en 09 rev får den 12-14 aug super taggad på o dra ut

• skotten

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 22:12

noone has anything bad to say about the rev actually.. not the most flash kite out there, but definately a contender for middle of the road affordable gear.

• rtotheg

Medlem
    5 augusti, 2008 vid 17:50

allright . well its going to be my first kite . a size 13 maybe ill upgrade later on to a more specific kite for maybe freestyle/wave when iwe started to get good and comfie with it .

• rtotheg

Medlem
    6 augusti, 2008 vid 20:23

Fått min SS rev idag . Så sjukt taggad just nu . Vill ha vind

• larssa

Medlem
    6 augusti, 2008 vid 21:25

Jag har semester nu och blåser det e det bara att säga till så hänger jag gärna med ut.

• henric

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 03:56
    Larssa;487939 wrote:
    Jag har semester nu och blåser det e det bara att säga till så hänger jag gärna med ut.

Hur tror du fredagen ser ut? Enligt prognoserna borde tom. jag kunna komma ut och testa att komma upp på brädan. Jag har en 11kvm och väger 67 så jag vill helst inte ha för starka vindar.

• rtotheg

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 01:36

hur ser morgon dagen ut guys ? prognosen säger 8 ms v vindar uppeh¨ll 20 grader bättre kan de ju inte bli ?

tänkte om man kunde möta upp med någon o sam åka / dela bensin pengar .

plus om någon har en extra bräda att låna ut ..

/ R

• tobbekite

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 07:08
    RtotheG;488522 wrote:
    hur ser morgon dagen ut guys ? prognosen säger 8 ms v vindar uppeh¨ll 20 grader bättre kan de ju inte bli ?

tänkte om man kunde möta upp med någon o sam åka / dela bensin pengar .

plus om någon har en extra bräda att låna ut ..

/ R

jag tänkte ge mig ut o kita senare idag! om prognosen stämmer så borde det funka fint!

tyvärr har jag ingen extra bräda, men samåka kan vi ju styra upp nåt. jag bor i helsingborg, har tillgång till poolbilen på jobbet för 25kr/mil.

JP i landskrona ska tydligen ha rätt platt vatten oftast vilket passar mig bra (nybörjare) men jag är öppen för förslag.
    Edit: Rydebäck utanför Helsingborg går ju att testa också. Varit där?

• rtotheg

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 07:14

aldrig vart där … total nybörjare
    kan jag inte fixa bräda så är de alltid bra o träna lite mer på att bodydragafaktiskt

vilken tid lutar de sig e¨mot isf?

• tobbekite

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 07:25
    RtotheG;488535 wrote:
    aldrig vart där … total nybörjare
    kan jag inte fixa bräda så är de alltid bra o träna lite mer på att bodydragafaktiskt

vilken tid lutar de sig e¨mot isf?

absolut! brukar blir en hel del ofrivillig bodydrag för min del även när jag har bräda, också nybörjare.

jag kan när som helst, ser ut att blåsa på lite mer i eftermiddag så jag kan tänka mig att dra iväg runt 12. vad sägs?

• rtotheg

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 07:29

fan låter kanon . jo prognosen sa 11 o fram så kanske har stabiliserat sig litefram mot 12/13 tiden … Adda mig på msn Robin_gurkan@hotmail.com

Såg att du har en Rev också . jag har en fråga angående den. På styrlinorna vid bommen. typ en bit upp så sitter där öglor med karborr band va fan är dem till ?

• tobbekite

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 07:33
    RtotheG;488540 wrote:
    Såg att du har en Rev också . jag har en fråga angående den. På styrlinorna vid bommen. typ en bit upp så sitter där öglor med karborr band va fan är dem till ?

har sett dem men faktiskt inte reflekterat över vad de kan vara bra för.

om nån annan vet så får de gärna skriva 🙂

• denpet

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 08:38

@RtotheG 488540 wrote:

Har inte fått min Rev ännu, men läste om dom. Dom kallas Oh shit loop, om jag förstått det rätt funkar dom så att bommen, med hela “paketet”, kan glida upp längs styrlinan, så om du håller i (eller fäst leachen) i denna loop och kopplar loss och släpper bommen kommer draken att hänga fast i dig i endast en styrlina, helt powerless. Skall vara användbart också om draken vänt sig ut och in.

• kygen

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 15:04

Dessa är till för att relauncha kiten när den hammnat i vattnet, så att du slipper dra i en smal lina och riskera skära dig. Lycka till 🙂

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Slingshot rev 09

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.