Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot säkerhetssystem?

• Slingshot säkerhetssystem?

Publicerad av surfmc på 4 april, 2005 vid 14:37

Kolla denna bom? Ska man ha någon mer sorts säkerhetssystem? När jag körde med Cabrinha hade jag en tamp jag fäste i selen så att man kunde släppa iväg bommen i nödfall men ändå vara fäst vid den. Kan man ha det till slingshot med? Är det någon standard som går att köpa hos de som säljer annat än slingshot, bor lite långt från LAsurf

wipeout svarade 19 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • surfmc

Medlem
    4 april, 2005 vid 14:38

man ser ju knappt den röda grejen som går att dra i, den är under bommen, men den är ju där för nöddragning om jag fattat rätt?

• melker

Medlem
    4 april, 2005 vid 15:15

Du behöver en leash. den fäster du sen i den röda öglan på ytterlinan och i selen eller runt handleden.

KOlla med Anders PÅ Slingshot.

http://www.slingshot.se

• surfmc

Medlem
    4 april, 2005 vid 15:31

ok, men är det en speciell för slingshot eller går det lika bra att köpa en sån som de säljer på surfers paradise? se länk och by pass leach för 199:-
    kite tillbehör på SP

• brickan

Medlem
    4 april, 2005 vid 15:56

By Pass leach funkar bara på Cabrina med recon.

• surfmc

Medlem
    4 april, 2005 vid 16:10

Oädelt

• stebe

Medlem
    4 april, 2005 vid 16:24

Svar till:

Kolla denna bom? Ska man ha någon mer sorts säkerhetssystem? När jag körde med Cabrinha hade jag en tamp jag fäste i selen så att man kunde släppa iväg bommen i nödfall men ändå vara fäst vid den. Kan man ha det till slingshot med? Är det någon standard som går att köpa hos de som säljer annat än slingshot, bor lite långt från LAsurf

[/ QUOTE ]

Det gar bra med vilken leach som helst.
    Grattis forresten, du ar agare till marknadens skonaste bom wink.gif

• matthias

Medlem
    4 april, 2005 vid 17:07

så sant, SS gör dom fätaste bommarna..

• wipeout

Medlem
    6 april, 2005 vid 07:21

Fäst en leash eller annan expanderbar tamp (1 meter som kan bli typ 2) i din sele och i den lilla metallringen som det röda fingergreppet sitter i.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot säkerhetssystem?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.