Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Slingshot spredarbar
-
e det inte bättre å sätta den så det blir lite mer drag i framlinorna? inte mkt men tillräckligt för att den ska förlora största delen av kraften..
eller finns det nån anledning till att inte ha det i framlinorna?
har ingen koll på hur ni brukar pyssla ihop detta men borde inte de funka?? -
Läste på kiteforum.com att slingshot har problem med deras spreaderbar…
Svar till:
The UK importer warned of possible failures earlier this week – it seems the problem is due to either one of two causes
1) the welds attaching the horizontal bar that the sprung loaded button pivots on has come apart due to what appears to be a faulty weld
2) some riders have managed to accidentally press the release button on riding/landing toeside
[/ QUOTE ]
kanske tur endå att man har en egen som man själv svetsat och då vet att den håller -
Svar till:
han vill ju inte ha nåt i framlinorna… det är ju just därför han kör med leash till chickenloopen
[/ QUOTE ]
Exaktemundo, men det blir nog jäälit svårt å få till en gullig lösning som automatiskt, snällt ställer draken i zenit då man klantar till det. Drag eller inte…hä ä ba å välja. Å han ville ju slippa fetdraget… Men iofs om man hänger en tyngd i mitten på en extra lina som man fäster i bakfästena så den bildar ett V så blir draken självstabiliserande. Lutar draken åt höger sträcks vänster baklina mer å styr upp draken å tvärt om…Fan va ere för nummer till PRV?
-
Da Kant, moddarnas konung!
Hur många brädor har du haft av nu? Hur många modd har funkat?
-
tyvärr, hur lång tid skulle det ta? förresten funkar det bra vid unhooked? eller e de några krångligheter har inte helt och hållet satt mig in i hur den fungerar vid olika typer av åkning.
-
Gamleby ligger i småland(norra, vid kusten. 2mil norr om Västervik.)
Det tar inga tider att fixa eftersom att jag har några färdiga, ca 1 timme att byta kroken.
Den går att använda som en vanlig krok med, så då är det alltså som vanligt…
-
Jag vill ha en!
Ska du ha en krok av mig som du fixar eller hur ska vi gå till väga?
Vill ha NU!
-
Japp jag vill ha en krok… vill du ha med en gång så ta min så bygger jag en ny till mig.
Ska du till Öland eller är du där? -
Tror inte du var kvar i Habo när jag gjorde min livshotande vurpa, men om du var det så vet du vad det värsta som kan haända är. Visste inte om det var hjärnan eller sand som hängde utanpå huvet. Suicide leash är annars jävligt smidigt tycker jag.
-
En grej till, titta på fler kitevideos!!! Från Maui i somras såg vi många som pga den feta vinden körde leashen till depowerreglaget istället för till chicken loopen. Detta gör att du får rätt så fett med mer depower i kiten när du tappar den. Mesar.
-
Just nu hemma men är på Öland i stort sett alltid annars.
Ring mig 070-658 4774
/Henrik
Logga in för att svara.