Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Slut på säsongen norr om Sthlm?

• Slut på säsongen norr om Sthlm?

Publicerad av surferic på 1 november, 2002 vid 16:30

Har alla norr om Sthlm lagt grejorna på hyllan för vintern? Det var inte överdrivet trångt på vattnet i Rullsand idag. Fucking jävla kuk onshore, bra tryck i 5,0:an, senare på eftermiddan 4,2 och ganska fina böljor.
    Nån som var ute på Väddö?

Ps. Nu har komunen låst bommen vid Rullsand. Jag har en nyckel, ring mig om ni ska dit 0704-80 80 03.

tabi svarade 22 år sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • ove226

Medlem
    3 november, 2002 vid 11:14

Det är ju snudd på is här nu….men nån gång till ska man väl ut!!!

• calle_b

Medlem
    3 november, 2002 vid 11:37

Jag har gett mej för säsongen…. Om det inte kommer en till tag med sol och vind i humana temperaturer, får jag nog vänta tills nästa säsong….. Hur ska man överleva, nån som vet?

Ha d gott

• anonym-anvandare

Medlem
    3 november, 2002 vid 12:07

En resa skulle sitta fint! Annars får man kolla in “Sand mellan tårna” eller nåt. Hoppas på värme! crazy.gif

• calle_b

Medlem
    3 november, 2002 vid 12:29

Sand mellan tårna blir man för suktad av, går tyvärr bort. Kollade på den i sjuka mängder förra vintern och byggde upp ett sån´t toksug efter surf så man blev galen. Känner att abstinensen redan håller på att ta över de normala tankebanorna…. Suck.. Here we go again, in i kylan o mörkret. Jaja. man får hitta på lite annat galet så går det nog…

Ha d gott

• anonym-anvandare

Medlem
    3 november, 2002 vid 13:10

Skaffa två flickvänner och se hur länge du kan klara det, ger garanterat lite spänning till vardagen.

• poppo

Medlem
    4 november, 2002 vid 10:47

ah, de e så man skäms eric, men jag har nog kapitulerat. har ju fortfarande ingen varm dräkt (dessutom trasig).

fast nu är det mindre än 2 mån till WA!

poppo
    http://surf.to/mvs

• feg

Medlem
    4 november, 2002 vid 17:47

Vissa har det bra, hoppas att du får det varmt i WA.

För oss som stannar hemma men ändå vill surfa kan jag meddela att kylan är ganska extrem. Medeltemperaturen har varit ca 3 grader under normalt under oktober. Slutsatsen är att den “värme” som är nu inte kommer att sjunka mer, utan vara ganska konstant.

Jag ute och frös i lördags i måttlig 7.5 vind på 120 liter. Jag kommer nog att frysa i helgen igen och hela november ut (seglade 24/11 förra året).

Det vore jävligt kul att dra iväg men det verkar som att det blir mest skidor i vinter (kostar mindre och ligger närmre).

/Feg

• calle_kuling

Medlem
    4 november, 2002 vid 17:59

Hmm, är det mycket kallare i sthlm än på Gotland? Här på Gotland är det inga problem alls att surfa nu.. Körde på allhelgona senast utan handskar, tror man fryser mindre utan eftersom man slipper kramp och får mer blod till fingrarna, (dvs om man har för tjock bom).

Hade lite otur med vinden som dog och drev ner mot vågbrytarna vid Visby havsbad.. ja.. detta resulterade så småningom i knäckt bräda.. men ..

Det är inga problem att surfa nu!!! Jag fortsätter tills vattnet kryper under 5 grader! Vilket nog dröjer ett tag till!

• calle_b

Medlem
    5 november, 2002 vid 20:22

Nu är det tamejfan slut, över, dött, klart, hopplöst osv osv.

Vinter är kommen, frost ligger i sthlm hela dagarna… Funderar starkt på att gå i ide.

Ha d gott

• sebbe

Medlem
    6 november, 2002 vid 10:41

Nån som ska till Torö idag. Ser bra ut men jag är fast på Jobbet!!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2002 vid 14:07

Jag var ute idag på Stora Värtan nere vid Näsaängsbadet. Plastpåsar på fötterna, diskhandskar med fingervantar på händerna och formulautrustning med 11,0 kvm segel. Det blåste riktigt bra där ute och jag var överriggad. Fick sjuk kramp i underarmarna så jag kunde inte hålla seglet. Men plana gjorde man ju, så det var värt allt besvär grin.gif

• surferic

Medlem
    6 november, 2002 vid 14:24

Nu har jag bokat en biljett, Sebbe, åker om 1 1/2 vecka. cool.gif
    25 mils (enkel) resa i en svinkall buss till Torö lockar inte speciellt mycket längre. Det är trots allt bara dryga nollan på termometern och endast ljust några timmar per dag.

Tänkte istället fristajla i Grönö träsk i Norduppland idag, när jag kommer dit har hela jäkla viken frusit ihop så att man kan gå över till andra sidan på isen. Lite längre ut i skärgåden hittade jag iaf öppet vatten så jag kunde köra nån timme.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2002 vid 17:53

Jag var på Torö idag. Inget vidare. SW 8-11 m/s…Vågsurfarna hade kul i varje fall.

• sebbe

Medlem
    6 november, 2002 vid 18:26

Gött för dig Eric.
    Hälsa sydafrika och grabbarna där nere.
    Hur länge stannar du?
    Jag tror att jag åker februari, börjar redan trötta på vintern ju…!!!!

Ha det så jäkla gott i alla fall. tongue.gif

• tabi

Medlem
    7 november, 2002 vid 16:59

ja nu är det fan slut! frown.gif

Det e fan för kallt för att köra nu! crazy.gif
    Jag hade ju länge väntat på min grande finale, för säsongen, nere på Gran Canaria men det blev inget av det eftersom jag spenderade hela den veckan på kryckor efter en liten incident med en rodeomaskin! =/ Så inget surf för min del…!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Slut på säsongen norr om Sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.