Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sluta med denna löjliga Hajnoja!!

• pepa

Medlem
    11 november, 2003 vid 12:00

Jag träffade han med benet innan han stack till Isla Margarita, och den största anledningen att han åkte just dit var att det inte fanns något dokumenterat hajangrepp därifrån. Killen var sjukt rädd för hajar och skulle aldrig vågat sig i plurret i tex SA. Men så är det väl ofta, är du för försiktig så är det just dig det händer.

• nordgren

Medlem
    11 november, 2003 vid 12:10

Nåja åldersgräns i alla fall.

• nordgren

Medlem
    11 november, 2003 vid 12:15

Svar till:

Alltså det finns ju betydligt mer sannolika sätt att dö på än hajar men finns det nåt manligare? Som en amerikansk stridspilot sa “If you´re gonna get it you might as well get it in a jet”. På nåt sätt känns det som att det vore värt att bli vithajfrukost bara för eftersnacket…. “Nä du vet johan, han gick åt förra veckan i SA. 6m vithaj… Hitta bara ena armen, sörru…” Tänk alternativet “Nä vettu johan, han gick åt förra veckan. Nedhalstampen gick av så slog han in näsbenet i hjärnan. Loser…” Jag vet ju vilket jag skulle välja….. wink.gif

Tycker

JohanC

[/ QUOTE ]

Muahahahaha! *stora skrattet*
    Det där var fan roligt! grin.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 november, 2003 vid 12:20

knappast för krångligt, förklara?
    Bara för det e en sådan här gubbe wink.gif framför så betyder inte det att det e roligt o att det e en kul grej..sätt gärna ut en gubbe som menar att det e skämt, men för det betyder inte det att jag som du rikta det mot, skall tycka det e kul el?? vilket i detta fall jag inte gjorde..

O speedjanne, hade din stomipåse gått isönder när du skratta så mycket??..för det var ju så väldans roligt..”haha”
    (gammla har en tendens att kissa på sig vid hög ålder)

Lägg ner med ditt överistta snack..

• karapp

Medlem
    11 november, 2003 vid 13:09

Hmmm…
    Fattar inte varför alla är rädda för hajar och varför det alltid är sånt tjat om hajattacker.

Själv är jag inte speciellt rädd för hajar, skulle väl vara då om det kom simmande en under mig wink.gif, men en annan sak
    som jag ofta oroar mig för. Är BRÄNNMANETER, de är luriga som fan, gör ont som fan, syns inte (lossnade trådar), går till anfall på allt som kommer i dess väg, finns i sverige och DE DÖDAR BETYDLIG FLER ÄN HAJAR. Visserligen dödar inte de som finns i sverige men de gör fan så ont när man får massa trasslade bränntrådar runt sig.
    Kanske bara jag som har den här nojan, för jag ser sällan någon som skriver om det. Eller så är det som JohanC skrev att det är inte lika macho att skriva att nån dött av att han blev bränd av en manet som att bli uppkäkad av en haj!
    Men det kanske bara är jag, likt rambo kanske det var nått
    i min barndom, tror jag blev bränd ganska rejält som liten.
    Sen har jag semestrat på ett ställe(mar menor, spanien) med
    hur jävla mycket, och stora, maneter som helst senaste sommrarna.

Så jag vet inte… men det är ialla fall maneter och inte hajar jag tänker på när jag skyndar mig i vattenstarten. För de väntar inte i 20 min innan de bränns crazy.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 november, 2003 vid 13:22

håller med, brännmaneter e läskiga dem med..
    Minns väl min första shorts dag iår, blåste nordost, runt 10m/s..Körde i Beerlanda..Men jävlar!!! va brännmaneter..det var säkert runt 30st, har aldrig sätt så många på ett o samma ställe..Den dagen funderade jag på om jag skulle ta på mig wetsuiten igen..men där jag/vi körde var det inte mera än max 3 st..så det bliddade shortsen endå…brände mig lite på benet men inget mer, e ofta runt vristen/smalbenet som jag nrukar bränna mig när jag surfar..typ när man vattenstartar fladdrar dojjan ner o nedre våtdräckts mudden upp..(min teori)..haha!

Men jag tror nog fan man hade sjunkt till botten om man hamlat i ett stimm brännisar, jag hade fått fet panik..Chocktillstånd lär man nog hammlat i, fast har man brädan vid sig tar man nog sig upp..

Har endå mera rädlsa/respekt för hajjar, brännmaneter e något jag bara hällst unviker att rammla i vid.

Men i andra länder där man kan dö utav brännisarna bär man kanske tänka om..

• anonym-anvandare

Medlem
    11 november, 2003 vid 13:25

Jag tycker man absolut man ska vara orolig för hajar. Attackerna inträffar iof rätt så sällan, men när det väl händer blir skadorna extremt svåra. Hittade den här sidan med offer, de KÄNSLIGA tittarna ombedes att titta bort
    http://www.sharkattacks.com/bites.htm

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 november, 2003 vid 13:30

eek!!
    kan tilllägga att jag har den boken, där dem flästa utav dessa olyckor finns med..
    Han jag tänkte komma till va han som blivit biten över huvudet..han klarade sig för han “tryckte in” hajens ögon står det något om, så tryck in ögonen..(om man nu hinner tänka så långt)
    Vet att hajarna drar tillbaka sina ögon när dem biter, för att skydda dem..men han lyckades på något sätt få hajfan att släppa.

Förövrigt e det inga roliga bilder att bli påmind om.

• dr-masse

Medlem
    11 november, 2003 vid 13:39

när vi ändå är inne på sådana länkar så…

http://www.surfermag.com/vids/sattackmov/

har vart uppe förr, tror jag, men är rätt sanslös.

Själv är jag inte ett smack oroad för hajar, men skulle nog grunna lite på det om jag seglade SA eller Kalifornien, typ. Brännmaneter är jobbiga, har simmat in i sådana och blev inte alls frisk.

Surfa På!

• oscar

Medlem
    11 november, 2003 vid 14:18

Jag HATAR brännmaneter men 30 st var väl inte så mkt. Då ska du komma upp till norra bohuslän på sommaren, ibland kan man gå på vattnet så j*vla mkt bränmaneter är det. Lätt flera tusen i vår lilla vik…

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 november, 2003 vid 14:34

30 styckna låter kanske inte så märkvärdigt..men om det blåser nordost e ytan att surfa lite begränsad just där, o i omed att Beerlanda inte e speciellt stort på nordost,e 30 st brännisar utspridda över den ytan man surfar på så känns det som man inte göra annat än att surfa bland brännisar..
    haha! men 30st isej e inte speciellt mycket..
    och andra sidan e jag inte avis på dig dina brännisar..höhö wink.gif

• toula

Medlem
    11 november, 2003 vid 14:46

Hur kan en person som är skitskraj för hajar vara så urbota korkad att denne ligger i 20 minuter och trampar vatten?

Någon som vet hur många hajattacker som dukmenteras varje år där vindsurfare varit inblandade?

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 november, 2003 vid 15:28
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 november, 2003 vid 15:29

En liknade grej hände mig i SA, missade jippen för att vinden höll på att droppa med påföljd att jag fick ligga och och kämpa ett tag med vattenstarten. 68 liters vågis och 4,2 segel, jag har ingen upphalstamp på detta kit betvivlar att det funkar överhuvudtaget ändå, väger 75 kg och har alla kroppsdelar kvar, visst hade man sina funderingar på om det var riktigt lämpligt att ligga och sprattla med benen i dessa vattnen men vad skulle jag göra…

• surferdude

Medlem
    11 november, 2003 vid 15:40

Vadå hajnojja!

http://www.aloha.com/~lifeguards/sharintr.html#hawaiiattacks

Hittade nedan artikel:

Recent Attacks in Hawai`i
    2003
    October 31st, Lihu’e, Kaua’i—A large shark on Kauai’s north shore attacked a 13-year-old girl, biting off most of her left arm. The girl was surfing at the western break of Tunnels Reef at 7:30 a.m. Bite width on her board was 16 by 8 inches, suggesting the shark was 12 to 15 feet long.
    October 5th, Kihei, Maui — A woman was bitten while swimming off Cove Park near a fishing net, suffering two deep, half-inch lacerations to her right knee and other scrapes.
    June 24th, Makua, O`ahu — A man snorkeling with dolphins was bitten on his right foot.
    May 10th, Kailua-Kona, Hawai`i — A man suffered multiple cuts and other injuries to his right lower calf down to his heel after being attacked while swimming in calm waters.
    2002
    November 17th, Honokawai, Maui — A woman was bitten around her right shoulder and nearly lost her right hand in an attack near Ka`anapali.
    October 30th, Kihei, Maui — A woman swimming in turbid water was bitten on the left foot.
    September 27th, Kahala, O`ahu — A surfer escaped injury when bumped by a tiger shark that bit his board.
    September 16th, Princeville, Kaua`i — A bodyboarder was uninjured, spotting a shark fin just before the board was ripped away.
    August 28th, Kewalo, O`ahu — A surfer was bitten on the left foot while diving under a wave.
    June 11th, Anini Beach, Kaua`i — A surfer was uninjured after a shark approached from behind and bit the side of his board.
    March 25th, Brennecke Beach, Kaua`i — A teenager lost his left foot after an attack in murky waters.
    January 1st, Olowalu, Maui — A snorkeler was bitten on the buttocks by a tiger shark observed before and after the attack in clear water.
    Source: Honolulu Advertiser & AP

Mu ha ha ha ha

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sluta med denna löjliga Hajnoja!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.