Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slutresultat 08speedcup

• Slutresultat 08speedcup

Publicerad av p-malmkvist på 6 december, 2008 vid 16:38

Grattis Björnen!!! Totalvinnare 2008..

4 godkända race och därmed kan 1 race strykas..
    Resultat som inte postas på gps-speedsurfing.com kan inte i efterhand läggas till resultatet.
    En undantag gjordes för tävlingen 2008-05-12 då få postade i tid pga sidan gps-speedsurfing.com låg nere under flera dagar..

2008-08-05
    Resultat: AVG 2 sec
    Culin 33,19 35,96
    Mården 31,06 34,06
    Björnen 30,16 32,41
    LBJ 22,52 25,23 (gästspelande celebritet)
    Getwet WO DNF N/A postade inte resultat
    Benke??? saknar gps-results brukar inte lägga in

2008-06-10
    Getwet seglar själv på Torö, vi andra seglar vacum-beach.
    Tävlingen har inte minst 3 deltagare och stryks därmed

2008-06-08
    Resultat: AVG
    Getwet 30.048
    Petter Malmkvist 29.44
    Bjornen 27.17

2008-05-12
    Culin 30,1
    Getwet 29.35
    P Malmkvist 28.8
    Dala lama 28,4
    Mården 28,06
    Björnen: dåligt trim”Jag hade svindlande drygt 25 i average” postade inte
    Benke saknar gps-results brukar inte lägga in

2008-04-12
    Dala lama 25.12
    Bjornen 23.5
    Mården 22.32
    Maxhastigheter på över 25 knop

Björnen 47+47+48=142
    Mården 48+45+47=140
    Culin 50+50=100
    Getwet 50+48=98
    Dala lama 46+50=96
    Petter Malmkvist 48+47=95
    LBJ 46=46

p-malmkvist svarade 16 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • marden

Medlem
    6 december, 2008 vid 21:59

grattis björnen

• p-malmkvist

Medlem
    6 december, 2008 vid 22:26

Dessutom heat 3:a på sm i TT.. Nu får du inte snåla på fenorna nästa år björnen..

• mahi

Medlem
    6 december, 2008 vid 23:07

Björnen for president!

• andersbq

Medlem
    7 december, 2008 vid 07:52

Grattis Björnen!
    Men ni borde ladda hem sailwave-programmet (eller räkna manuellt) och ge alla DNC poäng också.
    (det blir nog Björnen ändå som vann). LBJ och Jester har demofiler och instruktion.
    Sen en fundering (som kan vara helt fel) när vi seglade swespeed West, trodde jag att vi har en 30knops gräns på någon eller några, för att kalla det godkänt. Hittar dock inte den regeln på Swespeedsidan.

(Edit) Med lite eftertanke så lät jag nog lite gnällig, kul att det blev en 08-cup, håll i nästa år och hoppas ni kan få med lite fler, även om getwet flyttar söderut

• bjornen

Medlem
    7 december, 2008 vid 09:23

Trägen vinner, stämmer verkligen i detta fall 🙂 Håller med Anders, någon av deltagarna borde passera 30 för att det ska bli godkänd tävling. Det blir nästan parodi när snabbaste seglar 25. Kanske skulle utöka med Dalarö också för dagar när det är lite för mycket mot V för att segla Fituna dessutom tror jag många tycker det är lite bökig att segla Torö (bära prylarna, långt att åka). Hoppas det blir fler deltagare nästa säsong. Det är en del som har gps:er på armarna men som inte vill regga sig på GPSSS. Hur kommer man åt dessa ?

//Björn

• dala-lama

Medlem
    7 december, 2008 vid 09:33

Grattis Björnen!
    Med en fortsatt utökning av Fanatic gaderoben lär du bli farlig även när det gäller fart. 😉
    Stort GRATTIS!!!
    Per
    Här är man stor och grattar en konkurent och sen får man kastat i ansiktet att det är parodi just den tävlingen man råkar vinna!
    Så jä-la lågt, men inte lika lågt som 25,12 knop

• koa

Medlem
    7 december, 2008 vid 09:52

Grattis Björnen!

/ Calle N

• budda

Medlem
    7 december, 2008 vid 10:06

skulle vara kul med ett race norr om stockholm någon gång. tungt att hinna med ett race om man slutar 17.00 sen åka 10 mil

• bjornen

Medlem
    7 december, 2008 vid 10:37

@Dala Lama 519896 wrote:

Här är man stor och grattar en konkurent och sen får man kastat i ansiktet att det är parodi just den tävlingen man råkar vinna!
    Så jä-la lågt, men inte lika lågt som 25,12 knop

Sådana påhopp blir det när jag alldrig får med dig å segla slalomprylarna. Skärpning !

//Björn

PS Jag har bestämt att vi ska ner till TT så fort det blir >5 grader varmt och bra med vind DS

• bjornen

Medlem
    7 december, 2008 vid 11:24

@P Malmkvist 519873 wrote:

Nu får du inte snåla på fenorna nästa år björnen..

Hjälp mig då med storlekar/märke. Vilka fenor är ”måstehafenor” ? Dom enda fenorna som jag har som är hyffsade är väl min choko mach1 28 och möjligtvis select viper slam 33 ? Tectonics verkar många vara nöjda med men med dollarkursen blir det ju svindyrt :tongue:

//Björn

• getwet

Medlem
    7 december, 2008 vid 12:36

@andersbq 519886 wrote:

Grattis Björnen!
    Men ni borde ladda hem sailwave-programmet (eller räkna manuellt) och ge alla DNC poäng också.
    (det blir nog Björnen ändå som vann). LBJ och Jester har demofiler och instruktion.
    Sen en fundering (som kan vara helt fel) när vi seglade swespeed West, trodde jag att vi har en 30knops gräns på någon eller några, för att kalla det godkänt. Hittar dock inte den regeln på Swespeedsidan.

(Edit) Med lite eftertanke så lät jag nog lite gnällig, kul att det blev en 08-cup, håll i nästa år och hoppas ni kan få med lite fler, även om getwet flyttar söderut

Ska vi ha en 30knops gräns här i Sthlm får vi nog knappt ihop till någon tävling……:smile:

• getwet

Medlem
    7 december, 2008 vid 12:37

Grattis Björnen, snart dags och korka av här hemma tillsammans med gokompisar och fira vinsten!:smile:

• p-malmkvist

Medlem
    7 december, 2008 vid 13:45

Väntar på inbjudan till segerfest..:grin:

Nästa år kommer bli grymt för 08-speed.. Ska tjöta på benke att fixa gps-results samt så kommer förhoppningsvis några nya ansikten, SWE 496, K Klasèn, mahi mfl…
    Kanske får möjlighet att ta över getwets arbete att utlysa tävlingar nu när han blir skauning..
    Skulle vara kul med en deldävling vid vacum beach om stark vind sammanfaller med en lör eller sön, finns ju några speedgubbar där med..

• p-malmkvist

Medlem
    7 december, 2008 vid 13:50
    andersbq;519886 wrote:
    Grattis Björnen!

Då tävlingarna genomfördes fanns väl en 25 knops gräns.. Men nu när vi vet bättre så borde väl en minimum 10 sec på 30 knop införas även i 08-området..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA