Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SM i Speed 2011! OBS!!! Nytt datum; 8-9 oktober
Taggad: sm speed 2011
-
SM i Speed 2011! OBS!!! Nytt datum; 8-9 oktober
benke-2 svarade 13 år, 1 månad sedan 28 Medlemmar · 72 Svar
-
Jag tror du börjat dansa lite för tidigt, första höststormen kommer nog redan nu på torsdag…!
-
Prognos Torsdag Fredag 16-18 m/s… Synd ni inte kunde tidigareflyttat den nu istället.. 😉
-
TT blåser sönder över 16-17 m/s, men jag skulle gissa att det blir bra tryck till nästa helg, kanske inte på lördagen men söndag.
-
Vad händer om proggen för lör-sön visar under 10 i byarna på onsdag? Flyttas SM ytterligare en helg då?
-
Mick;671533 wrote:Håller med Uffe. På valfritt ställe i sverige :laugh:
dom två bästa förslagen hittils …..:blush:
-
Tycker inte att det skall vara valfritt ställe. Efter som förhållanderna skall vara så lika som möjligt för deltagarna. Sen kanske tävlingarna skulle vara mer mobila. Men det är ju en annan sak.
-
Det var ett skämt. :smirk: Tror även att Uffe och Mården skämtade.
-
Jag tror det blir en hel del vind nästa helg.
och svar till Mick, nej om det inte blir tillräckligt med vind för att 20% av seglarna klarar 28 knop över 250 meter så blir det inget giltigt SM.
Räkna dock inte med något besked innan söndag den 9/10 kl 16.00.
Alltså inget annat alternativ än att det blir tävling till helgen. -
Det BLIR tävling till helgen.
Registrering mellan 8.00-9.00 på lördagen.
Mat kommer att kunna köpas vid registeringen för 100:- per dag, och då ingår fika. Först till kvarn gäller, vi har mat för ca 25 tävlande.
Prognosen är just nu ca NV 5-9 m/s på lördagen och SV 10-15 m/s på söndagen.
Det finns dock vind i området i prognoserna och det KAN bli mer vind på lördagen, därför är sen ankomst EJ att rekommendera.
Logga in för att svara.