Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SM i Speed 2014
-
SM i Speed 2014
Publicerad av andersbq på 16 september, 2014 vid 10:11En liten påminnelse om att det snart är dags!
Kanske tänker du att det ändå inte blåser i år, men det i söndags så levererade bland annat TT även på nord-ostliga vindar! Håll tummarna och titta mer i denna tråden när det närmar sig.http://svfspeedcup.blogspot.se/2014/09/inbjudan-till-sm-i-speedvindsurfing-2014.html
plettil svarade 10 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Kan jag deltar även om jag ha inga GPS? Kan jag lånar en från någon?
Någon ha en GPS att låna?:blush:
-
Tänk även på att det krävs medlemskap i SVF och segelnummer (dock inte nödvändigtvis på själva seglet) för att kunna deltaga.
-
Jag räknar med att det blir vind i helgen, vi skissar på att lägga 2 banor, om det är t ex västlig vind typ:
-
Prel upplägg för lördagen den 27/9:
Samling/registrering kl 09.00-09.30, 200:- vilket går till sanktionsavgift etc. Jämna pengar pls.
Skepparmöte 10.00, med bangenomgång.
Första heat 10.30-12.30
Paus 12.30-13.30 Obs, ingen lunch på platsen, ta med t ex mackor.
Andra heatet 13.30-15.30
GPS-filer in omgående efter sista heatet.
Om vindprognos på söndag så kan det bli åka av även då.
Allt ovan kan ändras. -
Min lokala väderspaning är att det ganska idealiska förhållanden i både lördag och söndag.
Västliga vindar och blandat sol och moln, runt 15-18 C och ungefär lika varmt i vattnet. Mest vind på lördagen men gissar att även söndagen kommer farter över 34 knop att loggas. -
-
Japp, det var kul att vi fick segla 2 heat a 2 timmar i solskenet. Bra farter blev det också även om det ibland var långt mellan.
Söndag 28 September:
Skepparmöte 9:00
Start heat 1: 9:30Vindprognosen är ungefär samma imorgon fm som det var på eftermiddagen idag. Vattenståndprognosen är 30 cm lägre än idag eftermiddag.
Efter 14-tiden är vinden avtagande.
Var beredda på ett kortare första heat och kortare lunch, då vi gärna vill köra 2 heat.
Logga in för att svara.