Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SM på hagapark

• SM på hagapark

Publicerad av baywatch på 23 maj, 2004 vid 10:37

Blev det något tävlat eller? Åkte hem igår (lördag) eftersom vindriktningen var okänd. Fattar inte var den jekla brisen tog vägen… Det blåste både fredag och lördag morgon men så fort solen kom upp dog vinden helt. Blev så jekla less så jag åkte hem.

Skjuts SM fram nu eller?

wiseguy svarade 20 år, 6 månader sedan 18 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • hellgren

Medlem
    23 maj, 2004 vid 11:56

Det vore helt underbart om det skjöts fram lite.. Eftersom jag inte lyckades åka dit denna helg smile.gif

Jag e med nyfiken, vad händer där nere?

/Hellgren

• sunil

Medlem
    23 maj, 2004 vid 19:48

vi åkte tidigt på sön morron, då hade de inte blitt nåt tävlat i allafall, o då va de 2 grader varmt, dessutom skulle de bli molningt o regn så de lät inte som nåt grymt upplägg för brisen direkt…så vi åkte hem till västkusten igen o jävlar va de blåste där! vi fick fin surf hela eftermiddan, me strålande sol, d e mer än va haga kunde langa upp på fyra dar! grin.gif grin.gif grin.gif

• cambo

Medlem
    23 maj, 2004 vid 20:03

Ja fy fan vad ska man säga. Här åker man från västlig kuling på onsdag kväll och får 3 dagars mer eller mindre total blegg. Åker hem som en skott på söndag morgon och får en underbar eftermiddag med nordvästlig frisk vind.

Aldrig mer ostkusten.

• kungdenknege

Medlem
    23 maj, 2004 vid 20:59

Jodå, visst kom vinden! Kvart över två ungefär, precis när tävlingen blåsts av, prisutlottningen blivit klar och nästan alla åkt hem. TACK GUD!

• johanc

Medlem
    23 maj, 2004 vid 21:04

grin.gifHahahahahahaha!!!!!

Jag vet inte vad de stackars SM-arrangörerna offrade till vindgudarna men det var uppenbarligen inte tillräckligt….För er tillresta kan jag avslöja att det nu blåser sina fina 8-10m/s igen, precis som innan SM…..Gud ville väl inte i år…..

confused.gif

JohanC

• watertouch

Medlem
    23 maj, 2004 vid 21:04

Ja, vi lyckades få nån halvtimmes planing vid 17-tiden efter att ha gett upp våra försök att ta oss över ölandsbron tidigare på dagen.. Men fan va kallt det var då..

• zehlertz

Medlem
    23 maj, 2004 vid 21:49

Vill ni höra en rolig pryl då?!?!?!?

Efter att ha fryst som fan åkte vi hem på lördag kväll.
    Nu får jag höra att mitt namn ropades upp som vinnare av första priset….ett challenger 5.8!!!!
    Men eftersom dom vill att alla ska närvara så får inte polare ta vinsten åt en…så får jag fortsätta segla med mitt totaltejpade 5,8.

Seglet vann istället en polare till mig…kul för han frown.gif

• ian

Medlem
    23 maj, 2004 vid 22:12

tänk inte på att du kunde ha valt en longboard eller mobil istället samt att man fick en påse med hudvårdsprodukter. grin.gif

ahh… skadeglädje den enda sanna glädjen wink.gif

• styret

Medlem
    24 maj, 2004 vid 06:35

det var tråkigt som fan att det inte blev nått tävlat, men en kul helg med mycket fest blev det ju istället.

• baywatch

Medlem
    24 maj, 2004 vid 07:56

Leve västkusten, på söndagen körde jag 4.1 med kanontryck utanför helsingborg!!! Hörde att man haft vind alla dagar på västkusten då man själv legat och väntat vind på haga…

Man har ju inga bättre erfarenheter av ostkusten och öland direkt…

• the_novice

Medlem
    24 maj, 2004 vid 08:09

Rätt skall vara rätt, på lördagen var det faktiskt inget vidare surfvind här heller och på fredagen var det bara 8 m/s…

• sinclair

Medlem
    24 maj, 2004 vid 08:23

Men onsdagen var sjukt bra! Det var även söndagen.

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 09:10

Vinden var starkare i Halmstad i fredags. 10-12 m/s och bra tryck i 5.3:an. Fan va man har surfat i helgen. Grymt bra. Och ikväll är det dax igen =)

• styret

Medlem
    24 maj, 2004 vid 11:28

ja fast onsdagen kan du väl knappast räkna in i sm va? folk körde överriggade 4.2er här då med.

• bonasurf

Medlem
    24 maj, 2004 vid 13:37

Söndag kväll i ringenäs var också super. Antar att kvällen kommer bli episk.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SM på hagapark

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.