Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SM på hagapark
-
Det fanns en genväg Man skulle köra runt, in på några småvägar och svänga lite hit och dit så kom man ut på fetingvägen med kö 100 meter innan bron.
-
??????
Senaste veckan: (Maxvind överst, medelvind under)
Sön Lör Fre Tor Ons Tis Mån
12.1 nnw 16.1 wnw 13.4 w 11.2 wnw 21.5 w 14.8 wnw 12.1 ssw
9.4 n 12.1 wnw 8.9 nne 8.9 wnw 16.5 w 12.1 nw 8.5 ssw
???????Ovan saxat från owc hemsida (visserligen omflödat i texten men ni fattar). Enligt den så är medelvinden som minst 8.9 m/s tors-sön. Nu säger alla att det inte blåste alls där under SM. Jag var inte där men hemsidan säger nåt annat!? Kan någon förklara detta för en stockholmare!
-
Det var perfekta vindar för dig nästan hela tiden, från 0 -14 m/s i 5 minuter vid ett tillfälle på lördagen. Kom ner på fredag och fick bra segling med 7,9 i en halvtimme vid 7-tiden på kvällen. Annars stog jag mest och lyssnade när Johan svarade på frågor om sin COMPACT som tilldrog sig mer uppmärksamhet än själva tävlingsjippot….se;
http://www.star-board.com/products/compact.asp -
Ang. varför vindstatistiken ser så bra ut på owc.se tror jag beror på att medelvinden är den maximala medelvind som varit under dagen, och maxvind är den maximala maxvind. tror jag.
-
Åkte oxå hem på lördagen efter att ha hört prognosen för norra östersjön. Fick ett par timmars segling på söndagen i ökande vindar.. på slutet var det nog läge för 5.7 men då hade ja redan frusit tillräckligt
Logga in för att svara.