Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SM på hagapark

• kungdenknege

Medlem
    24 maj, 2004 vid 13:53

Det fanns en genväg smile.gif Man skulle köra runt, in på några småvägar och svänga lite hit och dit så kom man ut på fetingvägen med kö 100 meter innan bron.

• surferdude

Medlem
    24 maj, 2004 vid 14:07

??????
    Senaste veckan: (Maxvind överst, medelvind under)
    Sön Lör Fre Tor Ons Tis Mån
    12.1 nnw 16.1 wnw 13.4 w 11.2 wnw 21.5 w 14.8 wnw 12.1 ssw
    9.4 n 12.1 wnw 8.9 nne 8.9 wnw 16.5 w 12.1 nw 8.5 ssw
    ???????

Ovan saxat från owc hemsida (visserligen omflödat i texten men ni fattar). Enligt den så är medelvinden som minst 8.9 m/s tors-sön. Nu säger alla att det inte blåste alls där under SM. Jag var inte där men hemsidan säger nåt annat!? Kan någon förklara detta för en stockholmare! confused.gif

• henryk

Medlem
    24 maj, 2004 vid 14:30

Det var perfekta vindar för dig nästan hela tiden, från 0 -14 m/s i 5 minuter vid ett tillfälle på lördagen. Kom ner på fredag och fick bra segling med 7,9 i en halvtimme vid 7-tiden på kvällen. Annars stog jag mest och lyssnade när Johan svarade på frågor om sin COMPACT som tilldrog sig mer uppmärksamhet än själva tävlingsjippot….se;
    http://www.star-board.com/products/compact.asp

• jpeter

Medlem
    24 maj, 2004 vid 15:32

Ang. varför vindstatistiken ser så bra ut på owc.se tror jag beror på att medelvinden är den maximala medelvind som varit under dagen, och maxvind är den maximala maxvind. tror jag.

• wiseguy

Medlem
    24 maj, 2004 vid 16:35

Åkte oxå hem på lördagen efter att ha hört prognosen för norra östersjön. Fick ett par timmars segling på söndagen i ökande vindar.. på slutet var det nog läge för 5.7 men då hade ja redan frusit tillräckligt

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SM på hagapark

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.