Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Sm speed 3-4/10, torkelstorp

• andersbq

Medlem
    26 september, 2009 vid 14:03

Ett annat hett tips Petter, är att skaffa bräddubletter inför SM, då gör det inte så mycket om man smäller av några stycken.
    Jag håller just på att bygga ett par plan till i släpkärran så att jag kan få med även dubletterna nästa vecka

• carl-r

Medlem
    26 september, 2009 vid 14:35
    andersbq;578806 wrote:
    Ett annat hett tips Petter, är att skaffa bräddubletter inför SM, då gör det inte så mycket om man smäller av några stycken.
    Jag håller just på att bygga ett par plan till i släpkärran så att jag kan få med även dubletterna nästa vecka

Är det där vad som kallas en seriös satsning eller? 😀

• p-malmkvist

Medlem
    26 september, 2009 vid 15:16
    andersbq;578806 wrote:

Hehehe!! Eller hur!! Det får bli surfan som säger var banan ska ligga, litar inte på dig Anders:wink:

Annars ett förslag till problemet med stenar i TT!!! kör en bensindriven kompressor med en slang som placeras under stenen.. Brassa igång kompressorn och stenen sjunker djupare ner i dyn och är inget bekymmer längre…:ooo:

• kite-fred

Medlem
    27 september, 2009 vid 09:03

Ser ut som det kan bli lite vind.

KF

• jester

Medlem
    30 september, 2009 vid 06:07

Hejs!

Jag kommer hjälpa till med GPS-biten nu till helgen, och jag har följande önskemål/krav:

* Alla måste ha med sig sin GPS och det obligatoriska SD-kortet till registreringen

* Märk upp er GPS och SD-kort! (använd inte tjock tejp på SD-kortet, för det blir svårt att få ut kortet annars. Tuschpenna direkt på kortet, eller Dymo-märkning fungerar bra.)

* Se gärna till att er GPS har senaste Firmware (klarar ni inte detta, vilket är helt ok, så löser jag det på egen risk vid registreringen)

* Se till att det inte ligger några filer i GPS_DATA mappen på SD-korten, flytta dessa till en arkiv-mapp (även detta hjälper jag till med om detta steg är överkurs). Skapa gärna en tom mapp som heter TT2009

* Och se till att endast ha GPSen påslagen då heaten körs!!!

Det var allt jag kom på nu…

• benke-2

Medlem
    30 september, 2009 vid 07:48

För du vet där: tänkte på banan, det är ju helt klart bäst att lägga banan där borta vid Tjolöholm där det är grunt och platt.
    Problemet blir ju att alla kommer gasa in där längst in mot stranden där det är grundast och snabbast.
    Lägger man banan mellan fyra käppar som tänkt, +att man lägger en extra flytlina mellan 2 käppar längst in som man inte får korsa, där det grundar upp
    Så blir det jämnlikt och så att ingen kör för långt in.

• p-malmkvist

Medlem
    30 september, 2009 vid 13:51
    benke.;579629 wrote:
    För du vet där: tänkte på banan, det är ju helt klart bäst att lägga banan där borta vid Tjolöholm där det är grunt och platt.
    Problemet blir ju att alla kommer gasa in där längst in mot stranden där det är grundast och snabbast.
    Lägger man banan mellan fyra käppar som tänkt, +att man lägger en extra flytlina mellan 2 käppar längst in som man inte får korsa, där det grundar upp
    Så blir det jämnlikt och så att ingen kör för långt in.

Håller helt med, kika på detta förslag Gustav, så alla vet exakt var banan är, samt inför gärna tydliga regler för vad som händer om man slörar utanför banan..

• karapp

Medlem
    30 september, 2009 vid 17:24

Hallå allihopa!

OM NI VILL HA MAT, torsdag kväll, imorgon, är sista anmälningsdag för att beställa mat. Skicka ett mail till info@gwc.se för att beställa mat.

Kostar 65kr dag för mat, betala gör ni i samband med registreringen.

LYCKA TILL PÅ TÄVLINGEN!!!!

mvh
    /Kalle
    Göteborgs Windsurfing Club

• andersbq

Medlem
    30 september, 2009 vid 18:59
    P Malmkvist;579720 wrote:
    Håller helt med, kika på detta förslag Gustav, så alla vet exakt var banan är, samt inför gärna tydliga regler för vad som händer om man slörar utanför banan..

Det finns ingen banchef eller seglingsledare som skulle ta på sig ansvaret att lägga en SM-bana vid stenrösena vid Tjolöholm. (Om man inte vill sälja 50 fenor per tävlingsdag). Där seglar man bara på egen risk och med en rejäl fengarderob!

• andersbq

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 09:38

Jag tror dessa är det enda någorlunda ”säkra” områdena i de vindar som vi väntar till helgen. Vad det gäller västlig ovan piren så är det samma som vi körde förra året, dvs lite trångt och skvalpigt. Gemensamt för båda banorna ovan piren är att det är mera chopp och riktigt svårt & farligt över cirka 33-34 knop. Äskatorp är lite choppigt 1/2 banan när man bygger upp farten men blir plattare och enklare desto närmare land man kommer. Här kan man ganska lätt köra på i 38 knop. Dock gäller det att stoppa ca 50-75 meter från land.

• surferboy

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 09:57

Speedstrippen Äskatorp sydlig kan vi glömma då den går in på naturskyddat område med beträdningsförbud.

• andersbq

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 11:20

Jag kommer att ingå som tävlingsledningens rådgivare kring banläggning . Vi kommer försöka lägga en så optimal bana som blir kul att segla, snabb, säker och tar hänsyn till Naturreservatet.

Troligen kommer det finns en startmarkering som man måste runda, här måste vi varandra respekt så att det är ett avstånd på ca 50 meter mellan varje startande. Sedan kommer vi märka ut en var banan slutar med en eller flera markeringar. Bakom denna markering är det helt olämpligt att segla av flera skäl. Rent praktiskt kommer det bli en lite folksamling i båda ändarna a la Böda/Haga.

På bilden nedan är det bara de repor i mitten som kommer räknas.

• kite-fred

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 13:54

Kolla prognosen på smhi Båtvädret.

Lördag 14-17 m/s
    Söndag 17-20 m/s

Blir en fin tävlings premiär i speeeeed.

S-12

• andersbq

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 17:56

VIKTIGT MEDDELANDE!

Respektera fartbegränsningarna på vägen ut till Torkelstorp!
    50 och 30 som gäller från att man svängt av från gamla E6:an.

• mattias-j

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 21:03

Lycka till !!!

Må bäste man vinna(klyscha) …..

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Sm speed 3-4/10, torkelstorp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.