Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SM vid TT flyttat till Öland

• hanko

Medlem
    2 mars, 2009 vid 21:31

Heavy news BQ. Antar att det är Haga-tävlingen Kristihimmel som avses? Eller är det helt enkelt ett missförstånd? Fortsättning lär väl följa.

• mgs

Medlem
    2 mars, 2009 vid 21:32

Så här står det på Svenska vindsurfingförbundet
    Kalendern för Världscupen i Speed
    ISWC har nu lagt upp kalendern med alla deltävlingar i Världscupen i Speed. Vi har skickat våra datum efter att de postade upp kalendern så datumet för SM i Speed i Torkelstorp är 3-4 Oktober.

• jester

Medlem
    2 mars, 2009 vid 21:33

I början av maj borde väl innebära tävlingen dit holländarna är inbjudna? The Cup.. Eller? Vad säger Gustav o pöjkarna?

• mattias-j

Medlem
    2 mars, 2009 vid 21:41

Det som hänt är att AHD GPS speedchallenge fått ISWC status. ISWC och SVF valde att göra detta eftersom det finns priser med i tävlingen och att flertalet internationella seglare redan är anmälda. Statusen och poängen som seglarna får i denna tävling blir högre än TT och borde på så sätt bli intressantare för seglarna. Dessutom bra att få ett B event i Sverige istället för ett C event. Det är den skala som ISWC använder…

SM i TT är alltså inte flyttat! Bara statuen som ISWC event. Beslutet är taget av SVF.

/Mattias, Micke Ö

• hanko

Medlem
    2 mars, 2009 vid 21:42

O´fanken…! Måtte Fru Vind vara med oss !!! Följer denna heta tråd med spänning!!

• speedkenta

Medlem
    4 mars, 2009 vid 17:50

@Hänkö 533138 wrote:

O´fanken…! Måtte Fru Vind vara med oss !!! Följer denna heta tråd med spänning!!

vill bara säga att det gör vi i ÖWC också

• hanko

Medlem
    4 mars, 2009 vid 18:34

@Speedkenta 533443 wrote:

vill bara säga att det gör vi i ÖWC också

Ja i positiv riktning hoppas jag Kenta..! Jodå…som jag skrivit i tidigare trådar så har jag själv upplevt några inställda majbrasor på just norra Öland så jag tror/hoppas på vind…..mycke vind!!

• andersbq

Medlem
    4 mars, 2009 vid 18:56

@Mattias J 533137 wrote:

Det som hänt är att AHD GPS speedchallenge fått ISWC status. ISWC och SVF valde att göra detta eftersom det finns priser med i tävlingen och att flertalet internationella seglare redan är anmälda. Statusen och poängen som seglarna får i denna tävling blir högre än TT och borde på så sätt bli intressantare för seglarna. Dessutom bra att få ett B event i Sverige istället för ett C event. Det är den skala som ISWC använder…

SM i TT är alltså inte flyttat! Bara statuen som ISWC event. Beslutet är taget av SVF.

/Mattias, Micke Ö

Jaha, hur fixar ni tidtagningen? På event A & B så räcker väl inte GPS:
    http://www.speedworldcup.com/images/stories/documents/rules/ISWC_Rulebook_2008.pdf
    Eller är det nya regler på g?

PS Och enligt dessa regler måste även alla deltagarna var medlemmar i ISWC.

• marden

Medlem
    4 mars, 2009 vid 19:57

@andersbq 533456 wrote:

http://www.speedworldcup.com/images/stories/documents/rules/ISWC_Rulebook_2008.pdf

alla köper tre nya gpser:smirk:
    nåra ingen aning
    jag skummade igenom pdf:en och det verkade finnas många regler som skulle uppfyllas
    bla får vi sluta tracka varan annars kan det bli dyrt

Any competitor found to have been physically abusive of an official, Opponent, spectator, member
    of the media or any other person will incur a fine of no more than € 1000 for each violation,

• mattias-j

Medlem
    4 mars, 2009 vid 20:50
    andersbq;533456 wrote:

Har dubbelkollat med Markus på SpeedWC och han var visst lite snabb i sin konversation med mig. Det är fortfarande ett klass C event, men med mer poäng att tävla om. Detta tack vare priserna. Och diskussion finns om en ändring, men inget är klart…

• rasmus_w

Medlem
    4 mars, 2009 vid 20:51

Tracka går väl bra vad jag kan se. Det är slåss ni inte får göra när ISAF ser på.

• mattias-j

Medlem
    4 mars, 2009 vid 21:12
    andersbq;533456 wrote:

Jag glömde säga stort tack till dig Anders, för att du såg detta! Jag menar vad jag skriver!!! (Inte ironi) Inbjudan går ju snart ut och då vill man ju att allt är rätt…

/Mattias

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SM vid TT flyttat till Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.