• Smärta…

Publicerad av ola_p på 14 september, 2004 vid 07:57

Söndag: segling på stenudden åsa med 4.1… en del guppa och bända i början tog hårt på diverse muskelfästen… Ett besök på stenrevet och slutligen en fetsköljning på kvällen när det mörknade. Men fick dock några grymma vågor på slutet när det väl hade vridit… =) Sov sedan på parkeringen i bussen…

Måndag: Rullade ner till lejet på morgonen, käkade frukost med utsikt över viken.. började segla vid 10 tiden, då hade det fortfarande inte vridit ner ordentligt på ssw utan låg kvar på sw de första timmarna. man kunde dock få till ett å annat fint hopp å jag landade ett par tabletops som kändes helt ok. Vågridningen var lite klurig men man kunde ändå vrida runt prylarna några gånger inne vid hamnen… efter lunch vred det och blev riktigt, riktigt bra. hade vid flera tillfällen 4-5 svängar i följd med både hyffsat tryck och flyt. fick ta till slithandskar vid halv tre tiden då händerna smärtade väl mycket. Fick ett bakåtförsök som kändes hyggligt men var egentligen för sliten för att ladda loopar… Men vågridningen var grymt bra!
    Under hela dagen körde jag laydowngippar mot de brantaste sektionerna jag kunde hitta, på slutet satt de ganska väl och man fick en helvetes mass fart!
    Gav upp vid halv sju tiden då jag hade haft ca 8 timmars segling när man räknat bort lunch och drickapauser. kanske hade seglat ytterligare en stund om jag inte fått en trasig blåsa på ett finger.

Idag: Vaknade av åska och regn i kopiösa mängder vid 6 tiden, trots planerad sovmorgon… Nu haltar jag, måste vridit framförallt vänsterfoten vid nått tillfälle… Det gör iaf ont att belasta. Att använda händerna i större utsträckning är obekvämt, har ingen hud kvar där och jag har ont i handlederna. Och till detta kommer en helvetes träningsvärk på alla upptänkliga ställen bland annat ljumskarna… hmmm… grin.gif

Detta till trots så var det helt klart värt det, det enda som är lite synd är att jag missar idag, inte en chans att jag orkar mig ut idag… crazy.gif

ola_p svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • marty

Medlem
    14 september, 2004 vid 08:16

Ibland undrar man vad vi håller på med wink.gif

• danpe

Medlem
    14 september, 2004 vid 08:50

Hade det varit lite stake i dig hade du varit ute då, det blåste 32 m/s snitt under flera minuter ute på lotsutkiken på Kungshamn…

• styret

Medlem
    14 september, 2004 vid 08:50

frökenfingrar ola! wink.gif

• lars_k

Medlem
    14 september, 2004 vid 09:03

Var det inte söndag när vi rippade stenrevet? Eller är det jag som är knas?
    Har också ont överallt, men litar på adrenalinkuren som kommer på vattnet. Idag ska jag ut i vågorna igen. Fet surf varje dag nu… =)

• ola_p

Medlem
    14 september, 2004 vid 10:20

Haha… Ja där ser man… lite trött är jag nog…

• danpe

Medlem
    14 september, 2004 vid 10:50

Vem är trött?.. Du skriver ju Söndag Stenudden.. eller är det jag som..

• ola_p

Medlem
    14 september, 2004 vid 12:14

Jag ändrade, det stod onsdag förut…
    Onsdagen kan ju iofs bli grym i åsa för den delen…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.