Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Smidig vattentät påse till GPS:en

• Smidig vattentät påse till GPS:en

Publicerad av kinabalu på 29 januari, 2011 vid 18:52

Är det någon som testat denna? Mycket smidigare än Aquapac 212 och bättre storlek.

Stängningen görs med en vattentät zip, som kanske inte är lika säker som Aquapacens, men sedan rullar man kanten av påsen och låser med kardborre. Tillräckligt säkert??

Det sitter ett fäste på den för bälte/armband (men det medföljer inget armband). Någon som har en bra ide på vad man kan använda som armband? På första bilderna testar jag med Aquapacens armband.

Sist men inte minst… kostar just nu 49 spänn på Stadium!

mick svarade 13 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • jester

Medlem
    29 januari, 2011 vid 19:08

Nästan lite *för* billig, kanske. Under normala omständigheter så bör den nog fundera, se till att enbart förvara GPSen i påsen när den används, lägg i en påse fuktabsorberande, osv.

MEN, vad händer vid en rejäl krasch? Nån djärv kanske vågar prova?

• rasmus_w

Medlem
    30 januari, 2011 vid 09:59

Jag pajade en mobil när en sån där ziplock-sak inte var så välstängd som den såg ut att vara. Efter det är det Aquapac som gäller.

• getwet

Medlem
    30 januari, 2011 vid 11:59

Jag använder mig numera av Haglöfs variant och anser den bättre än aqua packen. Saknar dock själva neoprenremmen som fästs runt armen, att den sedan är billigare och nu har hållt i två säsonger är ett bra betyg. På Haglöfs är det dubbla tätningar samt att man viker ned överdelen två eller tre varv för att garantera att det blir tätt.

• jester

Medlem
    1 februari, 2011 vid 07:47
  • andersbq

Medlem
    1 februari, 2011 vid 14:36
  • jester

Medlem
    1 februari, 2011 vid 14:56

Njae.. Var inte riktigt min smak det där… Hittade den faktiskt via en iPhone-blog:

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=stZWczTydrI&feature=player_embedded”]YouTube – Overboard vs Aquapac in iPhone water torture test – Amazing Case [give away][/ame]

• andersbq

Medlem
    1 februari, 2011 vid 18:38

nä precis, inte min smak heller.
    Fin film förresten, men nästan lika mycket folk som i badhuset i Kba.

• seve1000

Medlem
    1 februari, 2011 vid 19:30

Den går sönder vid där armremmen fäster i påsen=Kass!

Har haft en själv.

• faster

Medlem
    1 februari, 2011 vid 23:17

Varför leta efter en annan aquapac? när det finns en bra fungerande, samt att det krävs 2st gps för rekord vilket de andra inte har plats för.

• stefanlindmark

Medlem
    2 februari, 2011 vid 07:03
    Seve1000;645706 wrote:
    Den går sönder vid där armremmen fäster i påsen=Kass!

Samma här. Remfästet har en dålig design. Skarven mellan remfästet och själva påsen för mycket punktbelastning så det blir en liten spricka. Sedan kryper sprickan vidare in över remfästet. Däremot har själva påsen förblivit tät.

• seve1000

Medlem
    2 februari, 2011 vid 10:11
    stefanlindmark;645746 wrote:
    Samma här. Remfästet har en dålig design. Skarven mellan remfästet och själva påsen för mycket punktbelastning så det blir en liten spricka. Sedan kryper sprickan vidare in över remfästet. Däremot har själva påsen förblivit tät.

Min sprack i själva påsen och vatten kunde obehindrat rinna in. Där jag köpte denna har man slutat sälja produkten pga alla reklamationer. Synd för i övrigt bra storlek och funktion. Hade en vit vilket också var bra då den syns lätt.

• jester

Medlem
    2 februari, 2011 vid 12:23

Iofs så är itne Aquapac ofelbar heller. Min förra påse sprack i ena “sömmen”. GPSen simmade i vatten…

• kinabalu

Medlem
    2 februari, 2011 vid 21:47

Haglöf påsen kan ju vara intressant! Ingen neoprenrem ingick, men finns det ett remfäste på påsen där man kan fästa en rem? Har inte haglöfs också zip-låsning? (fast “dubbelzip”)

Någon som har en bra idé på vad man kan ha som elastisk armrem/neoprenrem förresten? Till Eversten ingår ju inte heller någon rem.

Varför inte Aquapac: Jo, den är ju helt ok, men lite stor och klumpig. I år skall jag köra med en extra GPS på armleden, så att jag hela tiden ska kunna se vilken fart jag har (och hur olika trim påverkar farten…). Aquapacen är lite för klumpig för att ha på armleden tycker jag. Den andra GPS:en kommer jag att ha på överarmen, i min Aquapac.

Ska nu hårdtesta Everest-påsen några veckor i Thailand (men det blir utan fullfartsvurpor ;)). Håller den för snorkling mm, så testar jag den nog nästa gång jag surfar.

Locosys säger ju att GT31:an ska vara “water proof and floatable”. Särskillt vattentät är den väl inte, men tror ni den håller om det skulle läcka in lite vatten i påsen?

• safesurfer

Medlem
    3 februari, 2011 vid 15:33

Jag har en haglöfs watatait variant och den är inte vattentät, vilket de inte heller påstår namnet till trots. Jag stängde den med luft i och sänkte ner den i vatten och det pös ut luft i skarvarna. Själva öppningen är tät men de har inte svetsat igen kanterna ordentligt, jag har testat två stycken och båda läckte. Läckaget var visserligen så litet att det höll vatten ute vid normalt slalomsurfande.

• mick

Medlem
    6 februari, 2011 vid 20:07
    Quote:
    Det sitter ett fäste på den för bälte/armband (men det medföljer inget armband). Någon som har en bra ide på vad man kan använda som armband?

Tja Anders!

jag var inne på Stadium häromdagen och där finns breda kardborreband som fotbollsspelare använder på vristerna för att hålla benskydden på plats. Dom borde funka. 59:-

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Smidig vattentät påse till GPS:en

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.