Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Smör på brädan?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 oktober, 2000 vid 06:04

    Om du borrar lufthål i brädan kommer vinddraget att trycka ner den mot vattnet, skitbra!!! Det är också poppis att såga i nosen så att den blir spetsig. detta minskar luftmotståndet!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 oktober, 2000 vid 08:48

    Ett annat bra tips är att fila lite på masten, för att minska vikten. Glöm inte att avsluta med ett jämnt lager bregott normalsaltat vid bomfästet, för att minska turbolensen av den extrema fartvinden som uppstår efter ingreppet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 oktober, 2000 vid 09:01

    Ett tips är att efter utförd rektoskopi vara slätrakad innan man ger sig ut på vattnet. Om du dessutom tejpar klockspelet till bommen så kommer du att hålla betydligt större segel än du gjort tidigare.

  • silversurfarn

    Medlem
    5 oktober, 2000 vid 09:49

    Jag har klippt bort en del av plasten i seglet för att minska vikten. Funkar jättebra. Jag vill även varmt rekommendera att , i syfte att halvera bomvikten, såga av ena halvan och på så sätt få en assymetrisk bom. När man vill vända är det bara att flytta över bommen på andra sidan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 oktober, 2000 vid 10:36

    Har provat att fylla brädan med vätgas och knutit gasfyllda ballonger i toppen av masten, grym acceleration och väldigt lätt att vatten starta, man ser även på ballongerna var ifrån det blåser, ett jättebra tips

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 oktober, 2000 vid 18:38

    Du kan ju alltid plocka bort fenan och sen ta fram sticksågen och sågar till ett lagomt stort hål. Efter det så tar du fram närmsta roder och applicerar dit sen är det bara att styra med rodret, skit snabba jippar. Men vill du segla riktigt fort tar du med brädan till nästa hyvlingsmaskin och ställer in den på en sisådär 2-3cm sen går det jävligt fort vill jag lova!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 oktober, 2000 vid 19:42

    Jag trodde man skulle ha smör på ovansidan av brädan, det har alltid jag, och det går förjävla snabbt vill jag lova, tror jag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 oktober, 2000 vid 20:34

    Har du testat gäddslem, det körde vi alltid med på den gamla goda tiden…..

  • smurf

    Medlem
    6 oktober, 2000 vid 05:09

    TV-Shop säljer en en olja som heter duralube som minskar friktionen
    något enormt. Smeta in botten med denna olja så kommer du tjäna
    minst 4-5 knop i fart!!!! Dessutom kan du steka i oljan!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 oktober, 2000 vid 19:03

    Du kan ju alltid prova att asfaltera undersidan för då sjunker brädan och då kan du låssas att du har en zinker som går skitfort!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Smör på brädan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.