Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Smörja kugghjulen på North XT/XTR?
-
Smörja kugghjulen på North XT/XTR?
Publicerad av nikke på 11 april, 2010 vid 21:29Letar en spray/fett att smörja in kugghjulen på north XT/XTR förlängarna. Någon som vet om det finns någon spray/fett som tål vatten?
nikke svarade 14 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Min brorsa sprayar sina prylar med silikonspray. Båthandeln kanske…
-
Tror att du skall vara försiktig med att smörja matningshjulet på XT/XTR.
Hur blir det med friktionen mot tampen om man gör det?? -
mahi;605995 wrote:Tror att du skall vara försiktig med att smörja matningshjulet på XT/XTR.
Hur blir det med friktionen mot tampen om man gör det??Det har du rätt i…..Tänkte inte på det!
-
mahi;605995 wrote:Tror att du skall vara försiktig med att smörja matningshjulet på XT/XTR.
Hur blir det med friktionen mot tampen om man gör det??Pratade med biltema idag och de föreslog litiumfett. Har lite krångel med mina nya XT/XTR och reklamationen på north föreslog något fett som var vattentåligt, det skulle göra enorm skillnad tydligen.
-
Köpt på mig ett par XTR, samt även prackat på ett gäng till mina surfkompisar. Har inte testat dem på vattnet än, men nyfiken på vilka problem du haft/har.
Rekommenderar North att man skall smörja cleatkuggen?
Vad är det för krångel du har?
Hur länge har du haft dina?
/Magnus
-
mahi;606057 wrote:Köpt på mig ett par XTR, samt även prackat på ett gäng till mina surfkompisar. Har inte testat dem på vattnet än, men nyfiken på vilka problem du haft/har.
Rekommenderar North att man skall smörja cleatkuggen?
Vad är det för krångel du har?
Hur länge har du haft dina?
/Magnus
Jag mailar dig!
Logga in för att svara.