Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?
-
Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?
molle73 svarade 16 år, 3 månader sedan 30 Medlemmar · 80 Svar
-
Jag kör 08 Cult idag och den finns bara med 1:1 (och även 2009). Personligen tycker jag att den har precis den känslan jag vill ha; vet vart kiten är samt enkel att svänga runt kiten. Den svänger runt sin axel (pivot).
I mitten av septenber kommer 2009orna…@SimonM 488108 wrote:
Ska som sagt ge Culten en rejäl chans :).
Hur är det, det finns olika lägen på Culten för bom-tryck eller? 1:1 resp 1:2 eller?Hur är den konfigurerad som standard?
/S
-
SimonM;488091 wrote:Aight! Får testa Edge2 också då!…
Vicky, problemet jag har är att jag överanstänger underarm/handled/hand lätt… Jag försöker träna och stretcha bort det, men vill ju inte begränsa timmarna på vattnet för mycket pga det…
Skadan fick jag nog för att jag spelade gitarr lite för intensivt under en period kombinerat med för mycket jobb framför dator utan att stretcha ordentligt…/S
Du måste massera bort det. Det blir som en sorts effektiv stretching.
Du kan göra det på dig själv men du måste göra det varje dag i 2 veckors tid. Det kommer göra ont som fan i början men du är/borde vara kvitt det på 2 veckor.
Du har överansträngt muskeln så den är för kort det är därför du måste massera bort det.
Är väldigt svårt att enbart stretcha bort det, när det sitter just där. -
-
@Haze 488132 wrote:
Mitt på draken??? Logiskt tänkande 😉
Skall finnas förklarat där 😉
Ok, tack. Om detta står på önskelistan så är det inte Instinctarna du ska ha. De svänger utanför sin tip för att behålla trycket i vändningen/loopen – men fort går det.
-
Så du menar att Culten inte har drag/tryck igenom hela svängen då?Eller vad då?Fattar inte riktigt dig där Jens.
-
Var denna jag menade http://www.naishkites.com/en/products/tech_sigma_outline.html De hade lagt upp -09 på sidan visste inte det.
Kolla där då så kanske då förstår bättre gurra_g;)
-
Jag menade den tabellen som falle la in… att culten ska ge mindre drag i svängarna o ganska mycket mindre än de andra kitesen…
-
Den är mildare i kitelooparna än Torch och Helix men att säga att den inte drar i looparna är inte helt rätt… 🙂
-
Kan ju tillägga att om man svänger en Cult så hårt det bara går så vänder den på stället (sjukt kul när man kör vågor) men drar du lugnare så svänger den med drag genom hela svängen.
-
sourra;488156 wrote:Kan ju tillägga att om man svänger en Cult så hårt det bara går så vänder den på stället (sjukt kul när man kör vågor) men drar du lugnare så svänger den med drag genom hela svängen.
Ensidig stall, alltså.
nic
Logga in för att svara.