Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?

• falle

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 14:48

Jag kör 08 Cult idag och den finns bara med 1:1 (och även 2009). Personligen tycker jag att den har precis den känslan jag vill ha; vet vart kiten är samt enkel att svänga runt kiten. Den svänger runt sin axel (pivot).
    I mitten av septenber kommer 2009orna…

@SimonM 488108 wrote:

Ska som sagt ge Culten en rejäl chans :).
    Hur är det, det finns olika lägen på Culten för bom-tryck eller? 1:1 resp 1:2 eller?

Hur är den konfigurerad som standard?

/S

• hengo

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 15:00

hahah, vilket sjuuukt hypande det är här!

• skanepaul

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 15:04

Ingen hype gällande Culten…bara fakta!

• trumpeten

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 15:08
    SimonM;488091 wrote:
    Aight! Får testa Edge2 också då!…

Vicky, problemet jag har är att jag överanstänger underarm/handled/hand lätt… Jag försöker träna och stretcha bort det, men vill ju inte begränsa timmarna på vattnet för mycket pga det…
    Skadan fick jag nog för att jag spelade gitarr lite för intensivt under en period kombinerat med för mycket jobb framför dator utan att stretcha ordentligt…

/S

Du måste massera bort det. Det blir som en sorts effektiv stretching.
    Du kan göra det på dig själv men du måste göra det varje dag i 2 veckors tid. Det kommer göra ont som fan i början men du är/borde vara kvitt det på 2 veckor.
    Du har överansträngt muskeln så den är för kort det är därför du måste massera bort det.
    Är väldigt svårt att enbart stretcha bort det, när det sitter just där.

• milkman

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 15:40

@Falle 488118 wrote:

Jag kör 08 Cult idag …Den svänger runt sin axel (pivot).

Vart sitter axeln på en kite? mitt mellan tipparna, ena tippen, mitt emellan?
    (seriös undran, jag har hört uttrycket förut)

• haze

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 15:45

Mitt på draken??? Logiskt tänkande 😉

http://www.naishkites.com/

Skall finnas förklarat där 😉

• gurra_g

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 15:52

Ger culten dåligt drag i svängarna asså?

• milkman

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 16:13

@Haze 488132 wrote:

Mitt på draken??? Logiskt tänkande 😉

http://www.naishkites.com/

Skall finnas förklarat där 😉

Ok, tack. Om detta står på önskelistan så är det inte Instinctarna du ska ha. De svänger utanför sin tip för att behålla trycket i vändningen/loopen – men fort går det.

• haze

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 16:25

Så du menar att Culten inte har drag/tryck igenom hela svängen då?Eller vad då?Fattar inte riktigt dig där Jens.

• gurra_g

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 16:34

@Haze 488140 wrote:

Så du menar att Culten inte har drag/tryck igenom hela svängen då?Eller vad då?Fattar inte riktigt dig där Jens.

så tolkade jag den där tabellen eller va de e för nått…

• haze

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 16:40

Var denna jag menade http://www.naishkites.com/en/products/tech_sigma_outline.html De hade lagt upp -09 på sidan visste inte det.

Kolla där då så kanske då förstår bättre gurra_g;)

• gurra_g

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 16:53

Jag menade den tabellen som falle la in… att culten ska ge mindre drag i svängarna o ganska mycket mindre än de andra kitesen…

• sourra

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 17:04

Den är mildare i kitelooparna än Torch och Helix men att säga att den inte drar i looparna är inte helt rätt… 🙂

Balls_of_steel.jpg

• sourra

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 17:05

Kan ju tillägga att om man svänger en Cult så hårt det bara går så vänder den på stället (sjukt kul när man kör vågor) men drar du lugnare så svänger den med drag genom hela svängen.

• nic

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 17:58
    sourra;488156 wrote:
    Kan ju tillägga att om man svänger en Cult så hårt det bara går så vänder den på stället (sjukt kul när man kör vågor) men drar du lugnare så svänger den med drag genom hela svängen.

Ensidig stall, alltså.

nic

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.