Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?
-
Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?
molle73 svarade 16 år, 3 månader sedan 30 Medlemmar · 80 Svar
-
@Milkman 488685 wrote:
Fan. finns det mer att skriva i denna tråd? Hmm..
Inte om det är rätt från början, men jag ser poängen om det är fel. 🙂Ut å testa nu alla intresserade, vi pimpar pratar bara i egen sak ändå (95% av alla som postat i tråden är importörer eller teamåkare). Ozone demas idag, tror det är i halmstad 0731411910.
Nja, det finns faktiskt rätt många därute som vill ha lite bomtryck för att lättare känna var dom har draken utan att behöva glo upp i luften! Själv har jag inte de behovet men kan ändå förstå poängen lite!
-
@debkåusf 488782 wrote:
Vad har hänt med dig gurra? Har du fått en spann med gödsel i örat?
Det är precis, exakt vad som har hänt
-
rimsson;488700 wrote:Back to rubriken…snabbsvängande kite med lågt bomtryck…testa nya Cabrinha!
Håller totalt med
Har kört 11 å 7 X-bow nu i 3 dar, även med “högsta” bomtrycket funkar det fint att köra utan att tröttna 🙂
riktigt snabba med, dessutom har jag upptäckt att dom svänger ovanligt bra även med minimalt drag vid vågsurfning:laugh:Som jag skrev på ett annat ställe….. ME LIKE 😀
-
Å jag kan säga det samma om Switchblade IDS. Suveränt go kite!
-
@sourra 489147 wrote:
Vad är största skillnaden mot SB3 förutom bomlösningen?
Jag vet inte riktigt vad dom har gjort men den svänger snabbare, ger mer tryck (vid samma vind) och har mindre (mycket mindre) bomtryck. Största skillnaden är nog bomtrycket. En annan rolig detalj är att man har lite mer möjlighet till tuning på den nya.
-
@sourra 489147 wrote:
Vad är största skillnaden mot SB3 förutom bomlösningen?
Justerbart bomtryck samt att draken är tokstabil även vid sjukt mycket linslack! De e la dom största sakerna. E du månne intresserad! Ska du äntligen lägga Kalle anka-prylarna i papperskorgen!!????:laugh:
-
@debkåusf 489155 wrote:
Justerbart bomtryck samt att draken är tokstabil även vid sjukt mycket linslack! De e la dom största sakerna. E du månne intresserad! Ska du äntligen lägga Kalle anka-prylarna i papperskorgen!!????:laugh:
Den dan jag testar en kite som är skönare och stabilare än Culten ska jag fundera på saken. Än har det inte blivit mycket funderande om man säger så.
-
har prövat wikipa slingshot north ozone och liquid force, är mest nöjd med två liquid force kites jag köpte i somras. 12a och 14, otroligt lågt bomtryck, och jävvvlliggt snabb! med helt sjukt airtime,
rekomenderar INTE slingshot REV/Link, switchblade(Cabri.) , ozone kites är helt okey, bra kraft och lyft, men alldeles för sakta för min smak
Logga in för att svara.