Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?
-
Snabbsvängande kite med lågt bomtryck, finns det?
molle73 svarade 16 år, 3 månader sedan 30 Medlemmar · 80 Svar
-
Jag undrar mest vad som fick dig att svänga 180° vad det gäller Rev/Link?
@Kiteraj 412128 wrote:
rekomenderar starkt slingshot link, använde 15m i 2månader den här sommaren i turkiet. Hybrid (blandning av Bow och C-kite), men den flyger som en C och motsvarar en 17m C kite när det gäller styrka. Grymm depower också, enda minuset är att den är rätt så sakta jämfört med fuel. Rekomenderar den som fan! Den är lite jobbig i vindar över 25knot dock..(väger 75kg)
@Kiteraj 489495 wrote:
har prövat wikipa slingshot north ozone och liquid force, är mest nöjd med två liquid force kites jag köpte i somras. 12a och 14, otroligt lågt bomtryck, och jävvvlliggt snabb! med helt sjukt airtime,
rekomenderar INTE slingshot REV/Link, switchblade(Cabri.) , ozone kites är helt okey, bra kraft och lyft, men alldeles för sakta för min smak -
hahahaha soo funny how people are full of sh1t…. someone just get cost price + moms on a LF? hahah.
-
Fan.. Körde SportII idag, efter en heldag med EdgeII.. Det är synd att man måste kämpa så med Sporten, hade vart bättre ifall bomtrycket var som på Edgen, så man känner allt och inte behöver se kiten nånsin – men aldrig mer. Men Sporten är ändå min favorit bland Instinctarna. Snacka allround, å riktiga loopar.
Helt otippat, jag hade nått kvar att säga i denna tråd. Å jag betalar ju exakt inköpspris! 🙂
Logga in för att svara.