Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Snabbt med formula
-
Var ute och snurrade i blåsten i fredags, runt 8-9 m/s med min Equipe riggad med min 6.8. Kom som högst upp i 20,4 knop men fick å andra sidan ett par riktigt schyssta wheelies när vinden smet in under skrovet i choppen. Spännande när nosen lyfter nån dryg meter uppåt. 🙂 Börjar inse vitsen med smala korta speedbrädor.
Kan tänka mig att det är lurigt att ta sig över 30 knop med en långbräda om det inte är ganska platt vatten. Troligtvis åker erfarna åkare stabilare än jag, men när det väl lyfter så lyfter det. 😀 -
Knatte
Gäst19 augusti, 2007 vid 19:52Jag gjorde ju drygt 23 knop utan att ha något som helst maxtryck i min raceboard (Exocet Pacer 290) i somras. Men visst fanns det lyfttendenser både från fören och hela skrovet, när man går över shoppen/vågorna. All volym (220 l) märks tydligt då ..:smile: 🙂 🙂
-
Oregistrerad
Gäst22 augusti, 2007 vid 06:57vad menas med formula?
-
38knop på en Shark, f-n då finns det hopp att få upp e-rayen i 30 mao, nu ska gps:n fixas 🙂
-
Klart e-rayen kan ska upp i 30. 🙂
Kolla tråden “Fanatic Shark fast?” på Fanatics forum så hittar du Martins kommentarer. Utöver att han fick den att gå fort så var han överraskad av hur kul det var att segla en så stor bräda. Han spöade ett helt gäng folk som körde på riktiga speedprylar den dagen.
Sen beror nog en hel del på Martin och inte på Sharken men det är en annan sak. 🙂
-
Oregistrerad
Gäst23 augusti, 2007 vid 17:53Kände att jag var tvungen att prova min välanvända gamla kossa (Tiga ProRace -87) häromdan. Den gick att få upp i drygt 23kn med ett NP WCR 5.4 från -90. Ganska otrevligt dock.
-
@Rasmus_W 407745 wrote:
Klart e-rayen kan ska upp i 30. 🙂
Kolla tråden “Fanatic Shark fast?” på Fanatics forum så hittar du Martins kommentarer. Utöver att han fick den att gå fort så var han överraskad av hur kul det var att segla en så stor bräda. Han spöade ett helt gäng folk som körde på riktiga speedprylar den dagen.
Sen beror nog en hel del på Martin och inte på Sharken men det är en annan sak. 🙂
Nu körde jag med GPS:en idag, 44.6km/h = 24knop och det i Björkvik, vilket inte känns optimalt för speed.
Nu ska jag bara lyckas få ur tracken ur GPS:en också 🙂 och få upp det på gps-speedsurfing.
E-ray 145, Fanatic fena 46cm och Spacedog speed 7.8.
Logga in för att svara.