Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snabbt svar tack!

• Snabbt svar tack!

Publicerad av nikke på 23 april, 2004 vid 19:02

Har fått ett förslag på att köpa ett par dykarhandskar. Det är fingerhandskar med gummiled längs handleden som sitter löst. Så risken att få kramp borde inte vara så stor tycker jag. Man kan ha värmande handske under gummihandsken också. Så min fråga till er kunniga steffoanhängare, är handsken värd 200:- och krampfri eller kommer den tvinga fram kramp som de flesta andra handskar gör. Tacksam för snabbt svar!!!

go_catch_a_wave svarade 20 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • oscar

Medlem
    23 april, 2004 vid 19:41

Jag upplever inte att krampen kommer pga handskar sitter hårt runt handleden snarare att det är så mkt mjukt neopren att greppa runt. Man får inget grepp och får mjölksyra i musklerna, alltså inte riktig kramp. Jag kör därför inte med nåt annat än diskhandskar då dessa är lövtunna.

• the_novice

Medlem
    23 april, 2004 vid 19:45

Om dom är 2 mm eller mer tjocka så kommer du garanterat att få kramp. Har själv blivit lurad att köpa dykarhandskar och det funkar inte! Men det går att skära bort lite av tjockleken i handflatan och då funkar det lite bättre. Annars är det ju sommar här nu på västkusten och det behövs varken handskar eller luva numera…

• ian

Medlem
    23 april, 2004 vid 19:57

kramp beror inte bara på om den sitter tajt utan ännu mer på hur tjockt greppet blir, om du har mycket handske mellan din hand o bom så kommer du få stor bomdiameter och behöva anstränga underarmsmusklerna mer, desssutom halkar handen antagligen mer också så du får greppa ännu mer.

• speedjanne

Medlem
    23 april, 2004 vid 20:05

Köp NP tumvante med öppen handflata,näst bäst diskhandskar från ICA för 20kr.

Instämmer annars helt med dom andra.

• nikke

Medlem
    23 april, 2004 vid 21:06

Tack för hjälpen surfers, skippar dykhandsken och anvädner diskhandskarna isstället!

• go_catch_a_wave

Medlem
    24 april, 2004 vid 09:51

Vart ska du hän o segla då?
    För sjutton, seglat några gånger runt Göteborgsområdet,och det ärlugnt lite kall i början, men sen fattar kroppen att händerna behöver värme…. grin.gif
    /Daniel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snabbt svar tack!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.