Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snacka om manöver…

• anonym-anvandare

Member
    3 december, 2002 at 15:10

Det snyggaste jag hittills sett!

• anders_hoffman

Member
    3 december, 2002 at 15:22

Snyggare finns inte!

• oscar

Member
    3 december, 2002 at 18:07

Absolut det snyggaste jag sett! Själva manövern är ju många som gör men sättet han gör den på, helt otroligt flow!

• feg

Member
    3 december, 2002 at 19:13

håller med.
    Vill ser mer där det är lika rena manövrar och lika mycket flyt i seglingen.
    Mycket freestajl och wave är kompositioner av enskilda trick, utan flyt som detta.

/feg

• surferboy

Member
    3 december, 2002 at 22:10

Jag minns diskussionerna här på konfen för nästan ett år sedan om “Flow” och då var det en skidåkare som hade svårt att tänka sig att en vindsurfare kan ha vad en skidåkare kallar flow. Här har vi ett skolexempel eller själva essensen av flow för windsurfare. Grymt!!!

• surfen

Member
    4 december, 2002 at 10:39

Ojoj… tongue.gif

• jonatan

Member
    4 december, 2002 at 11:41

han ser ut att ha en jävla fart.. shocked.gif
    men det kanske är därför han kan göra den så snyggt..

• koa

Member
    5 december, 2002 at 11:02

Rush har grymt flow i sina airs! laugh.gif

• s

Member
    5 december, 2002 at 13:28

Och här kommer en bild på samma manöver, taget samtidigt – jag satt bredvid Calle.

Jag har den i ännu högre upplösning, men Konfen tillåter bara 100kb foton så det blev såhär stort. En lite udda storlek, och en hel del komprimering av JPG formatet.

Staffan

• ola-h

Member
    5 december, 2002 at 13:59

Jo, det ser ut att gå fort, men med proffsmått sett går det rätt sakta. Rush tillbringar lite tid med att sätta upp manövern och vänta in vågen och lägger sedan “bara” en lätt, men ren bottensväng.

Grejen med de riktiga proffsen är att de har OTROLIG fart i sin vågridning. Jag skulle säga lätt det dubbla som duktiga amatörer. I Calles sekvens ser ni att Rush egentligen inte laddar det minsta på fart, ändå accelererar han rejält. Tänk er då när någon av de bästa (Rush, Polakow, Goya, Bringdal, McKercher etc)verkligen laddar för fullspeedsridning. Grymt.

Jag har en video med lite svensksegling från Hookipa. Alla kör egentligen rätt bra och det ser helt OK ut. Sedan kommer ett kort klipp med Scott McKercher. Det ser ut att gå med snabbspolnigin i jämförelse. Efter det ser svenskarna ut att köra i slow motion…

Rush gör i alla fall de snyggast wave-360 som kan skådas.

• koa

Member
    5 december, 2002 at 15:07

Snyggt fångat Staffan! Fler bilder …?

• jonatan

Member
    7 december, 2002 at 09:16

humm.. om han inte har bra fart där, vad händer då när han satsar på fart? smile.gif
    men jag tycker ändå att han har ganska bra fart för att vara en wave 360. Jag har ju inte så mycket erfarenhet, men några surffilmer har det ju ändå blivit.. =)

• koa

Member
    7 december, 2002 at 09:33

Francisco Goya har fart…
    Film-sequenser från FANATIC-Promotion films 2003
    …och lite mer…
    FANATIC-shortclip

© calle nyberg

• anonym-anvandare

Member
    9 december, 2002 at 17:19

Cool, Cisco rules! blush.gif

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snacka om manöver…

You must be logged in to create new discussions.