Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snälla surfare i Vbg.
-
Snälla surfare i Vbg.
Publicerad av haze på 10 juli, 2008 vid 15:17Respektera skyltarna som sitter uppsatta i A-viken, Läjet och Björkäng. Varit folk i A-viken två dagar och pumpat upp kites och varit klara att surfa. Jag åkte innan det var klart så jag vet inte om de var ute. Idag var det riktigt mycket badare där dessutom. Igår var det inga när jag var där men det kom folk efter kl 16 så då gick jag upp. Så alla som surfar där. Läs på skyltarna, följ detta är ni snälla. Du kan alltid surfa i Björkäng. Där har vi ju ett tilldelat område.
Vi vill väl inte att det skall bli ett förbud eller?
sourra svarade 16 år, 4 månader sedan 16 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Japp en sådan är det. Det roligaste eller värsta var att denna personen idag och igår pratade med mig igår och en annan person och vi sade bägge åt att inte surfa när det är badande gäster…
-
Var baddar dem sig??
hahahha sorry…kunde fan inte låta bli.
-
Man kan nästan säga att det är omöjligt att surfa i appleviken under sommaren ? Tycker alltid att det är någon som är i vattnet och plaskar.
-
Ja, mellan kl 10-18 och därefter får man köra på hänsyn och förnuft ifall det är nån i vattnet. Hellre förbjudet mellan 10-18 under sommaren än 00-24 jan-dec.
-
jag gillar inte dom nya skyltarna riktigt det va ju sagt att man inte fick surfa när det var mer än 10-15 badare. nu så kommer ju varenda badare att tjata så fort man e å kör även om hon e den enda som e i vattnet å hon får ju rätt för hon kan ju bara peka på skylten.
det e min åsikt
puss pån ljumsken hasse nu när du e singel mmmmm
-
Vart ska man kita om man är rookie och vill ha bra strand? Jag ska kita för första gången i morgon och undrar då om man i princip bara kan åka till Torkels eller Rågelund? Torkels är ju grunt och fint men kladdigt och bitvis stenigt. Rågelund är ju djupare och det känns rent allmänt tryggare om det är midjedjupt…
? Mes -
Björkäng är newbiespotet #1. Långgrunt och klarar vindar från syd till nord. Kör söder om vägen ner till stranden från campingen.
-
@gonzo 481899 wrote:
jag gillar inte dom nya skyltarna riktigt det va ju sagt att man inte fick surfa när det var mer än 10-15 badare. nu så kommer ju varenda badare att tjata så fort man e å kör även om hon e den enda som e i vattnet å hon får ju rätt för hon kan ju bara peka på skylten.
ja, va fan någon måtta får det vara! detta låter ju som ett regelrätt förbud. Om man inte får köra om det är EN ynka badare känns ju som en förlust. Finns ju inte en chans att det kommer att hållas… vad har ni som kitar i läjet kommit överrens om när det gäller hur många badare?
häng löst
ed
-
EddmaN;482059 wrote:ja, va fan någon måtta får det vara! detta låter ju som ett regelrätt förbud. Om man inte får köra om det är EN ynka badare känns ju som en förlust. Finns ju inte en chans att det kommer att hållas… vad har ni som kitar i läjet kommit överrens om när det gäller hur många badare?
häng löst
ed
Spelar ingen roll vad vi kommer överens om internt när badarna/badaren pekar med hela handen mot skylten å insändarna står som spön i backen (oavsett om man e 300 meter från, fast de vet ju bara vi att de e ok). Då kommer förbud som ett brev på posten i alla fall.
nic
-
Ja, jag fattar inte riktigt vad som hände i diskussionerna där egentligen. Jag trodde vi var hyfsat överens om en indelning av apelviken och läjet i samma stil som björkäng? Det funkar ju på de flesta andra spots i världen som vi delar med badare. Känns som om vi förekom förbudet med ett eget förbud nu.
Stor risk att 10 kajtare kommer lägga ner drakarna på stranden när en badare kliver i… om de ens märker det.
-
@gonzo 481899 wrote:
det e min åsikt
puss pån ljumsken hasse nu när du e singel mmmmm
Ville du hellre ha ett totalförbud!? Nuvarade lösning är en blandning av allas åsikter:mad:
Logga in för att svara.