Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Snart drar bygget igång….
-
Så här blev det inte super nöjd men helt okej.. funkar 😉
//Ozkar
-
Idag har jag gjort lite här och där det börja knyta ihop sig nu, gör klar det sista innan jag ska skruva in allt för gått. Det sista är att dra klart elen till kylen sedan kommer jag kunna skruva in allt som är klart hittills…..
//Ozkar
-
Nu är det inskruvat framtill har börjat lite lätt att gå upp med gummiduken mot segel hyllan. men blev lite bubbligt får se om jag kan sträcka upp den lite imorgon. Hittar inget bra limma att limma större yter med. Avrinningen blev med bra från segel hyllan till golvet,lite selikon runt som de när duken har kommit på plats så.
Elen blir bra i alla fall har gjort så att jag kan skruva bort lite luckor om jag behöver komma åt “centralen” bättre.
//Ozkar
-
limmat mera duk idag och dragit mera slang för elens skull. Min kompis har även kollat lite över ett elschemat. Imorgon efter jobbet ska jag köpa lite mera saker för att vi ska kunna koppla in elen. hoppas på att komma från jobbet tidigt imon 🙂
//Ozkar
-
lite bilder på slang dragning ska jobba mera med bilen imon blir hockey nu 😛
FRÖLUNDA!! FRÖLUNDA!! FRÖLUNDA!! FRÖLUNDA!!
/ozkar
-
Ozkar, vilket snyggt bygge.
Kommer du ha ett separat 12 volt system (batteri och hela kitet?)?
Hur kommer du ladda det. Såg en bild på laddare och sedan läste om solcell?/Roger
-
Mr T;603324 wrote:Ozkar, vilket snyggt bygge.
Kommer du ha ett separat 12 volt system (batteri och hela kitet?)?
Hur kommer du ladda det. Såg en bild på laddare och sedan läste om solcell?/Roger
Tackar joo bygget löper på fin nu och blir helt ok =).
Ska ha ett separat 12v batteri på 60a tim har solcell som ska ladda det och hoppas att det ska kunna driva runt det som jag har stoppat in i bilen nu att dett hinner ladda upp det på dagen som man förbrukar under natten. Man får kolla hur mycket solcellen laddar och om den laddar tillräckligt en dag som det är molnigt ute. Om det inte gör det kanske jag får stoppa in ett till batteri eller en till solcell på taket.
Köpte laddare för om jag har tillgång till ström så vill jag kunna hjälpa solcellen. Den laddarn jag köpte ska va så att man inte behöver passa, den underhållsladda vid behov.Men jag är ingen elektriker så vi får se om det går ihop 😛 har en kompis som kan den delen något bättre än mig..
//Ozkar
-
Kommer lite bilder på forsättningen på segel hyllan blir bra tror jag har ingen rundstav att testa med men tror det kommer funka. en är nu nästan klar bara två kvar nu 😛
//Ozkar
-
Nu börjar det likna något 🙂 imon ska jag bara borra ut rundstavs hålen i två av de tre jag gjort nu efter det är det klara:)
På filmen ser ni mina piggar som ska låsa sängen i ett senare tillfälle
//Ozkar
-
Nu är segelhyllan så gott som klar blev en litet stuv fack över seglerna. Har även idag hunnit med att limma mera gummiduk runt köket och lite där omkring.
Tycker ni om hur slutresultatet av segelhyllan då ? 🙂 jag är själv rätt nöjd 🙂
//Ozkar
-
sourra;603565 wrote:Riktigt nice bygge! Var placerar du solcellerna?
tackar.. Solcellen sitter mit på taket finns någon bild på sida 2 tror jag
-
Aha, nu hittade jag dom. Är panelen bultad rakt ned i taket? Hur är det med rostaspekter på ett sånt montage?
-
sourra;603571 wrote:Aha, nu hittade jag dom. Är panelen bultad rakt ned i taket? Hur är det med rostaspekter på ett sånt montage?
Det va i somras jag höll på med det men tror jag borra hål sedan måla jag rostskydd i hålen efter det nita jag fast solcellen underifrån finns nog någon bild på hur solcells ramen såg ut. Sedan silicon runt om. tror de inte ska komma in något vatten där…
//Ozkar
-
Riktigt tufft bygge, har följt det från start men jag vet inte om jag skrivit något i tråden ännu. Tack för att du delar med dig av bilderna och lycka till.
Logga in för att svara.