Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Snart drar bygget igång….
-
Den hänger i det fria medan man vevar ut den, sen fäller man ut ben som sitter inbyggt i främre delen. smidigt och stabilt, men blåser det vill man nog förankra benen i marken, oavsett vilken markis man väljer.
Förresten så har mitt bygge rullat igång lite smått, nästan klar med isolering. Kanske att det blir en byggtråd här på forumet senare.
Ozkar;606302 wrote:mm hört att de är gött att ha makis, det är ju det att en box markis kostar ju en del. Den jag kollat på ligger ju liksom i en påse på sidan den kan man även plocka ner om man ska köra långt och lägga inne i bilen jag får se jag tror det nästan är dubbla priset om man ska ha box.
Men har en box markis några förankringar eller höger den bara i det fria ??//Ozkar
-
Idag har jag fixat lite, siliconat en hel det så nu kommer jag kunna lägga in surfa prylar utan vara rädd att vatten kan komma där jag inte vill ha det. Väntar på mera alu som jag har beställt hoppas det kommer snart så man kan fortsätta med sängen. Funderar nu på att ta lite ledigt från jobbet så de händer något på mitt bygge 😛
Ingen som har bilder på sina egna byggen ?? 🙂
//Ozkar
-
Jag har några bilder från mitt inte fullt så ambitiösa bygge här: http://www.facebook.com/album.php?aid=244380&id=882250245&op=12
-
sourra;606487 wrote:Jag har några bilder från mitt inte fullt så ambitiösa bygge här: http://www.facebook.com/album.php?aid=244380&id=882250245&op=12
Gräs inne 🙂
-
sourra;606487 wrote:Jag har några bilder från mitt inte fullt så ambitiösa bygge här: http://www.facebook.com/album.php?aid=244380&id=882250245&op=12
Här en bild på mitt bygge. Tog ur alla säten och kastade in en våtrumsmatta jag hittade. Kostnad: 0 kr Byggtid: 0 h Less is more 😀
-
Haha, lite jobbig att sova i när grejerna är där. Vad säger bilprovningen om en bil är reggad för X antal sittplatser men när man dyker upp på besiktningen så fattas ett gäng platser?
-
sourra;606670 wrote:Haha, lite jobbig att sova i när grejerna är där. Vad säger bilprovningen om en bil är reggad för X antal sittplatser men när man dyker upp på besiktningen så fattas ett gäng platser?
Vid besiktningen sitter alla säten i så de enda de brukar säga att Fiaten är fin för sin ålder och ser riktigt bra undertill. Men inuti har den börjat rosta 🙂
-
gurra1978;606674 wrote:fin för sin ålder och ser riktigt bra undertill. Men inuti har den börjat rosta 🙂
Typ va folk brukar säga om mej!
-
gurra1978;606668 wrote:Här en bild på mitt bygge. Tog ur alla säten och kastade in en våtrumsmatta jag hittade. Kostnad: 0 kr Byggtid: 0 h Less is more 😀
Vilket bygge!! måste ju helt klart ligga högt upp på topplistan om man räknar in kostnader och byggtid 🙂 hur fick du till våtrum mattan så bra utan väck 🙂
Själv har jag limmat mera gummi matta idag och kan snart börja göra helt klart runt köks delen. Har bara ett litet problem min duk tog slut nu…
Har hela säng delen kvar 😛 så måste komma på något hur jag ska lösa detta, duken jag hade är något tak duk finns någo inte att köpa ute i affär..Någon som vet vad jag kan klä säng delen med ??
//ozkar
-
Men om man leker med tanken att man har en bil som är reggad för chaffis och sju snyltare – vad säger bilprovningen om man bara dyker upp med fyra platser?
-
Ozkar;606280 wrote:Hehe nee inga hyllor här är svaret, Bilen väggar är ju inte raka så för att kunna böja skivorna så det följer väggen har jag spårat det skivorna på baksidan. Lite tätare där det är mycket knäck på väggen sedan limmat och skruvat.
Va de svar på din fråga..
(se bilder)
//Ozkar
Smart Ozkar trodde inte att det gick att göra så utan att man bröt av dom, det ska testas:)
KOmmer lite bilder på min buss så fort jag tar ur den från vinterförvaringen har även lite bilder från diverse renoverings arbete men dom ligger på en annan dator så dom kommer också så småningom.
-
surfslusken;606684 wrote:Typ va folk brukar säga om mej!
Haha, den var bra. Synd bara att det är insidan som räknas 😉
Förlåt att jag tog över tråden med mitt skitbygge. Fortsätt mata på bilder på bussbygget. Det är imponerande och väldigt intressant att följa.
-
Ozkar;606688 wrote:Någon som vet vad jag kan klä säng delen med ??
//ozkar
finns väl bara ett alternativ? leopardmönstrad plysch!
-
Idag blev det inget byggande blev surf istället 4 timmar men har tog bilder på segelhyllan något sådant här hade jag tänkt mig och det funka bra 🙂
//Ozkar
Logga in för att svara.