Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

• ozkar

Medlem
    25 april, 2010 vid 19:47

Går snart över 10 000 besökare på min tråd 🙂 det är kul att det är såpas många som är inne och kollat. Ledsen att jag inte kan få upp något nytt men har varit lite upptagen och kommer inte ha så gått om tid nu framöver heller, men ska i veckan nu hämta den sista Alu bitarna så jag kan bygga sängen sedan 🙂

//Ozkar

• ozkar

Medlem
    27 april, 2010 vid 20:47

Igår fixa jag det sista alu profilerna jag ska ha. Sedan idag snacka jag med en kille på ett snickeri i närheten av där jag jobbar nu, gick dit för att fråga lite om laminat till mina säng delar fråga om man kunde limma sådant hemma och vart jag kunde köpa. Då sa han att de är ass dyrt, visste att de va dyrt men så dyr som de va visst jag inte. Men efter vi snackat ett tag så sa han om du inte ska ha något speciellt och kan ta något vi har över så jag du få av oss och vi kan hjälpa att limma det i vår press 🙂 jävla gött 🙂 så hoppas att jag kan såga lite säng delar imorgon om jag kommer hem i tid…

//Ozkar

• ozkar

Medlem
    6 maj, 2010 vid 11:17

vet inte om de har varit efterlängtat men här kommer lite bilder på va jag gjort idag, ska hålla på lite med i morgon med men idag har jag sågat till det fösta bitarna på sängen och mätt mig fram så jag ligger hyfsat rakt med den andra inredningen.. får såga det hyfsat sedan får jag ta bprt lite på varje skiva och ersätta med ek runt om så ska jag få hjälp med att trycka limma laminat på dom 🙂

//Ozkar

• mexi_

Medlem
    6 maj, 2010 vid 13:26

Snyggt som alltid, ska bli riktigt kul att se slutresultatet!

• ozkar

Medlem
    7 maj, 2010 vid 22:45

Blev inget byggande idag på bussen, men köpte en GoPro kamera igår fixa lite med det idag, var jag ute å testa film. Surfingen va la inte toppen idag byigt som fan men körde mera för att test filma lite. Fästet drog jag åt lite löst men annars funka det fint 🙂

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=A2EncPXgJLI”]YouTube- surf 7 maj 2010.m4v[/ame]

Drar till Rhodos nu en vecka för att vindsurfa efter det ska jag nog kunna lägga upp mera gopro film 🙂

Ska ta tag i bussen efter hemkomsten med …

//Ozkar

• christer777

Medlem
    13 maj, 2010 vid 18:25

Hej Ozkar
    Kul att följa ditt grymma bygge. Du gör ett seriöst jobb. Skall själv dra igång mitt husbils bygge i en vw transporter med högt tak från -97. Såg att du har solpanel på taket. Har införskaffat en 80w som skall upp. Hur fick du fast den. Behövde du skruva genom taket?
    Lycka till med resten/Christer

• fredrikla

Medlem
    13 maj, 2010 vid 19:50

Det har tagits upp tidigare i den här tråden, med bild och allt. Tror den blev fastlimmad/tätad och skruvad i taket.

På ställen där det säljs solpaneler kan man köpa fästen som är gjorda för att bara limmas. smidigt. Du ska dessutom helst ha luftspalt med cirkulation mellan solcellspanelen och taket, då panelen tappar mer och mer effekt desto varmare den blir.

Christer777;611527 wrote:
    Hej Ozkar
    Kul att följa ditt grymma bygge. Du gör ett seriöst jobb. Skall själv dra igång mitt husbils bygge i en vw transporter med högt tak från -97. Såg att du har solpanel på taket. Har införskaffat en 80w som skall upp. Hur fick du fast den. Behövde du skruva genom taket?
    Lycka till med resten/Christer
  • ozkar

Medlem
    19 maj, 2010 vid 18:08

Ok det med luft spalten får jag nog skita i det är redan limmat 😛 och nitat å bryter inte upp det nu, får tänka på det på nästa bil 😉

//Ozkar

• fredrikla

Medlem
    19 maj, 2010 vid 19:19

Hehe, jo. Menade inte att du skulle göra om såklart. Det blir ju bra mycket snyggare med panelen mot taket, speciellt på en folkabuss där man ser taket. Vårat klimat gör nog sitt för att hålla temperaturen nere på panelen också.

Har det hänt något mer på bygget?

Ozkar;612628 wrote:
    Ok det med luft spalten får jag nog skita i det är redan limmat 😛 och nitat å bryter inte upp det nu, får tänka på det på nästa bil 😉

//Ozkar

• ozkar

Medlem
    19 maj, 2010 vid 21:12

okok nja inte så mycket har varit bort rest nu en vecka men hade tänkt ta mig ta lite tid imorgon att såga till säng delarna så jag kan lämna dom till laminat pressning efter det så är det inte så mycket kvar elen men den ska jag ha hjälp att koppa efter det är det lite alu list här å där inne, sedan är den rätt klar invändigt. då är det la bara gå på taket 😉

Tar aldrig slut 😉

//Ozkar

• ozkar

Medlem
    21 maj, 2010 vid 16:29

ute bygger på min buss nu och ska bygga imon med 🙂 men komer kanske något bild senare ikväll

// Ozkar

• ozkar

Medlem
    21 maj, 2010 vid 21:24

Så fixade tidigare ikväll med bussen säng fästen i sidan nu så imon ska jag sätta de sista skruvarna i den skenan. Efter det blir det att såga till säng planet..

Mina ide om sängen verkar funka så här långt men ska bli intressant imon om jag får ihop det 🙂

//Ozkar

• fredrikla

Medlem
    22 maj, 2010 vid 09:18

Intressant. Jag ser fram emot fler bilder på lösningen med sängen.

Själv har jag bara hunnit med att rostskyddsbehandla, montera innerskärmar, plocka ut all inredning och börjat regla upp golv och väggar. Men hur ska man ha tid att bygga då det är så fint väder och så mycket kul att göra? 🙂

• ozkar

Medlem
    22 maj, 2010 vid 20:05

Byggt en del idag på bussen har en bra grund för att bygga vidare på sängen i morgon blir det att kanta det delarna jag gjort idag och bygga de sektionerna som ska vara fällbara. Har lagt med lite bilder sedan en film ursäktar att jag låter drogad på filmen, filma lite efter att ätigt en pizza 😛

//ozkar

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=d54q25yFZWg”]YouTube- Transporter TDI Surfbuss[/ame]

• ozkar

Medlem
    23 maj, 2010 vid 17:17

fixat lite med bussen och hunnit med att surfa någon timma med 😉 men är inte helt klar än har en bit kvar 🙂 men säger då det fy fan vad bra det blir med sängen 😛 nu hoppas jag bara att laminatet kan lösa sig i veckan det skulle vara kanon 🙂

//Ozkar

Sida 14 av 21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.