Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

• fredrikla

Medlem
    25 maj, 2010 vid 10:21

Riktigt jävla bra, tack för bilderna och filmen. Jag är riktigt svag för såna där tekniska lösningar. Blir helt klart peppad på att dra igång med mitt bygge på allvar.

• ozkar

Medlem
    25 maj, 2010 vid 14:23

Hehe fredrikla det bara sätta igår det är lätt å det slukar knappt några timmar ett sådant här bygge 😉 men nu säger jag bara att nu är de laminerat och klart, bra blev det med. Skivorna ligger i bilen ska bara slipa kant å döva den lite mera med fräsen efter det är det att lacka eke kanten och montera ihop det 🙂

Ps: får se om jag jobber på de idag för det blåser gött ute 🙂 kanske ska surfa ett tag istället.

//Ozkar

• fredrikla

Medlem
    25 maj, 2010 vid 19:47
    Ozkar;613595 wrote:
    Hehe fredrikla det bara sätta igår det är lätt å det slukar knappt några timmar ett sådant här bygge 😉 men nu säger jag bara att nu är de laminerat och klart, bra blev det med. Skivorna ligger i bilen ska bara slipa kant å döva den lite mera med fräsen efter det är det att lacka eke kanten och montera ihop det 🙂

Ps: får se om jag jobber på de idag för det blåser gött ute 🙂 kanske ska surfa ett tag istället.

//Ozkar

Haha. Att det tar tid har jag märkt, tar ju en helg bara att plocka fram verktyg och åka fram och tillbaka till bygghandeln. Alltid är det något man glömt så det blir många turer dessutom.

Sätta igång har jag gjort, men det går sakta då det prioriteras träning inför kommande surftrip i sommar. Bussen får vänta. 🙂

• ozkar

Medlem
    25 maj, 2010 vid 19:47

Nu har jag fräst och fixat med kanten ville inte börja lacka ikväll å stressa med det så väntar med det till imorgon förmodligen

//Ozkar

• fredrikla

Medlem
    25 maj, 2010 vid 21:55

Nästan så jag kommenterar lite väl mycket, men sjukt bra blev det med laminatet!

• ozkar

Medlem
    26 maj, 2010 vid 07:38
    fredrikla;613677 wrote:
    Nästan så jag kommenterar lite väl mycket, men sjukt bra blev det med laminatet!

Hehe jag tror det är bara du fredrikla som är inne å kollar. Så jag gör allt för att behålla dig som min enda som läser i tråden 😉

//ozkar

• mexi_

Medlem
    26 maj, 2010 vid 10:45

Det är nog fler med mig som häpet och förstummat följer tråden, skitsnyggt jobbat!

• spazzacamino

Medlem
    26 maj, 2010 vid 18:14

Jaaa jag kollar i sotrt sett varje dag men finner knappt ord….;)

• sourra

Medlem
    26 maj, 2010 vid 18:34

Jag är också en passiv men imponerad läsare

• ozkar

Medlem
    26 maj, 2010 vid 18:43

Hehe kul att höra 🙂 trodde jag va ensam ett tag ..

Idag har ja lackat kanterna, båtlack med 10% förtunning. Men jag är ingen bra lackare så nu är det bara hålla tummarna och hoppas på tur i detta området 😛

//Ozkar

• haze

Medlem
    28 maj, 2010 vid 08:49

Sjukt snyggt!!! Ser fint ut!

• ozkar

Medlem
    28 maj, 2010 vid 22:16

Nu börjar de likna något 🙂 elen börjar ta form en polare va här idag och kopplade lite. Har lite smått kvar nu bara men behöver köpa några saker för det. Sedan har jag lackat kanten på skivorna för sista gången jag nöjer mig med 3 gånger orka vänta längre nu vill montera ihop det nu 😛

//Ozkar

• ozkar

Medlem
    29 maj, 2010 vid 20:21

Jobbat med annat idag, men hann med lite efter jag kom hem fixa med batteriet lite, snygga till de. Satte in kylen, ska ju sätta lister och sådant nu snart någon dag så blir nog att det åker ut igen men vill koppla in och kolla om batteriet håller nivån..

//Ozkar

• sourra

Medlem
    29 maj, 2010 vid 21:08

Snyggt. Jag kan inte läsa texten “Max Power” utan att tänka på Homer Simpson men det är kanske lite oväsentligt. Vad är det för batteri du har skaffat och vad kör du med för skilje-anordning för att separera det från startbatteriet?

• ozkar

Medlem
    29 maj, 2010 vid 21:32
    sourra;614493 wrote:
    Snyggt. Jag kan inte läsa texten “Max Power” utan att tänka på Homer Simpson men det är kanske lite oväsentligt. Vad är det för batteri du har skaffat och vad kör du med för skilje-anordning för att separera det från startbatteriet?

hehe

Batteriet tror jag är på 70amper/timmar om jag inte mins fel, har bara det batteriet nu kopplat till endast solcellen, ska bli intressant se om den klarar av att hålla kylen igång.
    Men ska snacka med elektrikern på jobbet på måndag om nya kablar för har köpt ett relä men kablarna av för korta som man fick med. Det kostar en del så hoppas att elektrikernkan fixa liknade gratis 😛 Tog en bild på en silvrig brytare som jag satt framme vid instrumenten som jag kan slå till manuellt. När jag vill att bilen ska ladda det bakre systemet ..

//Ozkar

Sida 15 av 21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.