Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Snart drar bygget igång….
-
Nu börjar de likna något, nästa nu är att limma på duk sedan såga å sätta fast alu kantlist typ. sedan är denna sektionen klar 🙂
-
Fan byggde de lite tajt 😛 hehe fan kantlisten får jag köpa en mindre eller så får jag hitta på en annan lösning, men annars så ska jag citera en gubbe på jobbet vad han säger när han är nöjd med något “att detta kan vara gjort av människo händer” riktigt nöjd är jag 🙂
-
Hehe idag gick min Bil igenom besiktningen utan några anmärkningarna trots att jag d har sågat bort hela skilje vägen med tigersägen 🙂
-
Kul! upp med några bilder nu då! Ser fram emot att se slutresultatet. Lastbilsreggade du eller blev de husbils reg?
Bästa tråden i år! Har följt den med stort intresse.
-
freddandson;590235 wrote:Kul! upp med några bilder nu då! Ser fram emot att se slutresultatet. Lastbilsreggade du eller blev de husbils reg?
Bästa tråden i år! Har följt den med stort intresse.
Håller med till hundra procent! riktigt bra tråd och jag vill också gärna se bilder på det hela 😀
-
De kommer mera, men går i omgångar när jag har tid å bygga. Men ska snart göra ett lite ryck igen 😉
Det med besiktningen de gick ju igenom så den är ju LB reggad som innan. killen på besiktningen nämnde inte äns att de va betydligt luftigare 😉
-
Nu är det väll på tiden att vi får se lite bilder igen, eller hur Ozkar? 😀 Så langa några bilder så hade jag blivit glad 😀
-
dawwg;597794 wrote:Nu är det väll på tiden att vi får se lite bilder igen, eller hur Ozkar? 😀 Så langa några bilder så hade jag blivit glad 😀
Nu har jag snackat med plåtslagan på jobbet han ska bocka lite plåtar till mig så snart kommer de upp lite nytt. Men problemet är jag har ingen stans att stå å jobba med bilen å har ingen lust att stå ute å fixa med det nu. Men om de är någon som vet någon som hyr ut plats garage lager för en överkomlig hyra i GBG KBA området så är de bara att höra av sig
//Ozkar
-
I kväll har jag gjort fötter till mitt kök och hoppas jag kan fortsätta medd att bygga i helgen. Om nu plåtslagan har med sig min plåt imon 🙂 hoppas på att han har det. Här är några bilder, på ena bilden ser ni lite hur jag tänkt med plåten jag klippte till en papp för och visa lite varför jag gör detta…
Joo för det blå på bilden är ju plexi vill inte att strålnings värme ska gå rakt på plasten. Bättre att va på säkra sidan sedan har fötterna och plåten en annan funktion om jag inte vill stå vill bilen å till laga eller steka kanske de jag tänkt att man inte vill göra vid bilen. Jag tänkt med en vingmutter på under sidan kan jag ta loss hela köpet lätt och ställa ner på lämplig plats.
Någon som har någon tankar eller andra lösningar på de jag skriver får gärna skriva en rad:)
//Ozkar
-
Det kommer bli kanonbra Ozkar! Tänk bara på att placera en brandsläckare strategiskt. Kanske kan skära ut en ficka i taket och bygga in ett sprinklersystem. Måste vara extra noga med säkerhet. Ny bil kan du alltid köpa, men ett liv går inte att ersätta. Tänk på det. Speciellt med barn runt bilen.
-
Så nu är köket näst in till klart ska bara borra ut i plexit för skruven som ska hålla fast det hela. Blir en vingmutter(gängstav med vingmutter huvud) under i från, med bara ett ställe att lossa kommer det bli lätt att ta med köpet å gasflaskan i andra handen och ställa det där behagas.
Nästa som blir nu att bygga upp väggen fram till förarplatsen igen tog ju bor den som var i plåt men ska nästan bygga igen det helt med 22mm plywood vet att det väger en del men så stor blir inte vägen endå för kommer lämna håll för en del saker t.ex för brädorna så jag kan skicka in det något längre.
Väljer 22mm skiva med för att ha ordentligt att skruva i. När väggen är uppe ska jag sätta in min enhet som kylen ska stå på som nästan är klar den ska bara kläs med alu kant som jag beställt kommer på tisdag. Över kylen kommer ju köket och det blir att kolla på det sedan ska sätta skenor så det kan slajda ut på sidan av bussen så jag kan ha det utanför.//ozkar
-
Rätt många inne och kollar, har inga tankar eller lösningar på vad jag ska tänka på nu när jag försätter bygget 😉 eller bilder på andra byggen
//Ozkar
Logga in för att svara.