Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

• ozkar

Medlem
    14 mars, 2010 vid 19:09

Efter söker sådant här plast spänne så jag jag kan göra mina remmar vet någon vart jag kan hitta de i gbg området ??

Detta metall låset eller vad man ska säga kan nog ingen gissa vart jag ska ha det till, men de kommer inom kort visa sig.

//Ozkar

• ozkar

Medlem
    15 mars, 2010 vid 17:54

Varit ute och sågat spåren som alu rundstavarna ska löpa i, blev nöjd. Nyss limma jag på det andra lagret med osb, bara vänta tills det torkat lite så jag kan såga rent i bak kant…

Ska gå ut en stund till och kolla på annat så länge..

//Ozkar

• ozkar

Medlem
    15 mars, 2010 vid 20:13

Ni kan ju funderar på vad detta ska vara till 😛 nu ska jag äta duscha sova….

//Ozkar

• beaufort

Medlem
    15 mars, 2010 vid 22:18
    Ozkar;601718 wrote:
    Efter söker sådant här plast spänne så jag jag kan göra mina remmar vet någon vart jag kan hitta de i gbg området ??
    //Ozkar

Jag har köpt sånt spänne på naturkompaniet. http://www.naturkompaniet.se/Shop/Shop.aspx?id=6124
    Annars finns ju andra “ute-butiker” att fråga.

• ozkar

Medlem
    15 mars, 2010 vid 22:24
    Beaufort;601850 wrote:
    Jag har köpt sånt spänne på naturkompaniet. http://www.naturkompaniet.se/Shop/Shop.aspx?id=6124
    Annars finns ju andra “ute-butiker” att fråga.

Tack behöver några sådana så ska kolla där..

//Ozkar

• ozkar

Medlem
    17 mars, 2010 vid 19:20

Här kommer lite bilder och en film på hur jag gjort med lås system som jag ska ha till sängplanet, hela sängplanet kommer sitta med 4 sådana här lås.
    Tror att der kommer blir bra ser bra ut en så länge…

//Ozkar

• ozkar

Medlem
    18 mars, 2010 vid 20:00

Har ett problem har limmat mina segel hylls delar på ena sida med gummiduk använde Biltemas Spraylim. Spray på det igår utomhus men sedan tog jag in det i värmen. Nu har det legat sedan igår kväll och det torkar inte klibbigt som fan med torkar inte, står ingen tork tid på burken. kan det va att de inte klarar av den typen av gummi eller ??

Även klar med lås delen nu som jag hållt på några kvällar innan nu.

Sedan testa jag belysningen, den bilden som är mörkas stämmer bäst med verkligheten. Det är ett roddar ljus, inget läsljus men kommer kompliterna bättre “läslampa” senare..

//Ozkar

• macedu

Medlem
    18 mars, 2010 vid 21:24

sweet! Coolt ljus!:cool2:

• ozkar

Medlem
    19 mars, 2010 vid 17:47

Inte bara bussen som behöver inredning tröttnade kliva över alla brädor som låg i mitt rum så nu fick dom en plats på väggen..

Ska ut till bussen nu men tänkte bara städa upp lite så det är roligare och dra igång i morgon igen.

//Ozkar

• macedu

Medlem
    19 mars, 2010 vid 20:25

SWEEEEEEEEEEEEEEEET RIDES!

1
    Vilken naish är det by the way!

2
    Vad blir det för taktransportvolymer i slutändan?

/mac:santa:

PS Baskern i bakgrunden, respekt….dvs om det är en grön och om den säkrades innan 95 (helst 87/88) DS

• ozkar

Medlem
    19 mars, 2010 vid 21:26
    MacEdu;602410 wrote:
    SWEEEEEEEEEEEEEEEET RIDES!

1
    Vilken naish är det by the way!

2
    Vad blir det för taktransportvolymer i slutändan?

/mac:santa:

PS Baskern i bakgrunden, respekt….dvs om det är en grön och om den säkrades innan 95 (helst 87/88) DS

1
    Naish SP 110

2
    taktransportvolymer??

//Ozkar

PS Baskern är grön från K3 05/06

• macedu

Medlem
    20 mars, 2010 vid 13:34

Hej!

110, nice…

Jo (kanske missat detta?) jag tänkte på takdelen…. brädor på ena sidan och takbox på andra?? Ja för att ha extra provaint, kläder etc, sånt som man byter av eller gör av med efter hand. Eller bara brädor… hur många vågar man köra på varandra (tillåtelse?).

/mac

PS 05/06 åh fy fan, ja det var en nice förläggning iallfall :-), PERGITE…. DS

• ozkar

Medlem
    20 mars, 2010 vid 14:24
    MacEdu;602476 wrote:
    Hej!

110, nice…

Jo (kanske missat detta?) jag tänkte på takdelen…. brädor på ena sidan och takbox på andra?? Ja för att ha extra provaint, kläder etc, sånt som man byter av eller gör av med efter hand. Eller bara brädor… hur många vågar man köra på varandra (tillåtelse?).

/mac

PS 05/06 åh fy fan, ja det var en nice förläggning iallfall :-), PERGITE…. DS

mm tror min 110 kommer blir kanon hade sådan jävla hopp från min nybörja bräda på 134 till 96 så 110:an kommer nog göra det lite roligare i lättare vind, vill ju ha tid på vattnet 🙂

Takdelen nee blir inge takbox inga brädor på taket heller vill ha allt inne i bilen så när man ställer bilen så ska man inte behöva tänka på att det ligger värde saker på taket. sedan har jag taklucka som jag måste kan öppna och solcell det måste ju vara fria. Men har en tanke på ett slags takräcke men jag håller det för mig själv ett tag det är bara en idé som jag kanske går vidare med…

kommit på vad jag kan limma med nu smältlim och limpistol funkar rätt bra å det storkar fort…

//Ozkar

• macedu

Medlem
    20 mars, 2010 vid 17:31
    Ozkar;602480 wrote:
    mm tror min 110 kommer blir kanon hade sådan jävla hopp från min nybörja bräda på 134 till 96 så 110:an kommer nog göra det lite roligare i lättare vind, vill ju ha tid på vattnet 🙂

Takdelen nee blir inge takbox inga brädor på taket heller vill ha allt inne i bilen så när man ställer bilen så ska man inte behöva tänka på att det ligger värde saker på taket. sedan har jag taklucka som jag måste kan öppna och solcell det måste ju vara fria. Men har en tanke på ett slags takräcke men jag håller det för mig själv ett tag det är bara en idé som jag kanske går vidare med…

kommit på vad jag kan limma med nu smältlim och limpistol funkar rätt bra å det storkar fort…

//Ozkar

Ja de antal litrarna gör ju lite iom vi säger så…… bra tänkt mao.

Ah oki, tänkte mer att takboxen går att säkra rätt hyffsat och bra att lite extra i. När det gällde brädorna på taket så kan ju en möjlighet vara att ha på taket vid trp och vid längre stop eller nattning ha ngt sinnrikt hängsystem inuti…. gött åh ha ALLT med, hehe..
    Men som du säger skönt att slippa tänka på värdet på taket 😀

Kör på, GÖTT MOS!

/mac

• ozkar

Medlem
    20 mars, 2010 vid 17:44

första klar bara två kvar nu 🙂

Sida 9 av 21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.