Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snart Kiteförbud I Habo!!!!!!!!!

• Snart Kiteförbud I Habo!!!!!!!!!

Publicerad av stellan på 28 juni, 2007 vid 17:09

Hej
    Det är mycket nära att Micke kommer att stänga Habo camping för oss kitare. Anledningen är att det idag var många som fortfarande struntar i parkeringsförbudet och parkerar uppe vid cafét (10 bilar). Han var riktigt besviken på oss.

Jag utgår från att alla vet att man inte får parkera vid cafét. Först en skylt nere vid grinden som säger att man ska parkera HÄR. Sedan en skylt vid cafét som säger ”Kitesurfare parkera INTE här.” Ni som inte respekterar detta är inte välkommna till Habo.

Endast instruktörer som HÅLLER KURS får efter samrådan med Micke (campingägaren) ställa bilen vid cafét. I utbyte mot detta håller vi rent och styr upp i Habo. Vi bidrar även till säkerheten i Habo genom att hålla kurser.

Såja – nu har jag skrivit ett väldig ”vuxet” inlägg om problemet. Nu uppmanar jag er andra Habo Lovers att skriva och utveckla vad vi ska göra med dem som inte respekterar reglerna och troligen kommer att ta ifrån oss Sveriges bästa kitespot.

Kom igen, håll inte tillbaks, hata på.

Kram

eddie svarade 17 år, 8 månader sedan 24 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • stellan

Medlem
    28 juni, 2007 vid 17:10

PS – Det är givetvis också förbjudet att ”åka ner och dumpa grejorna” grejen.

• stellan

Medlem
    28 juni, 2007 vid 17:33

Men kolla – någon har redan skrivit en låt och gjort en video om felparkerarna. Vad fin den är….

http://www.youtube.com/watch?v=CtpLvfnDKtI

• eddie

Medlem
    28 juni, 2007 vid 18:24

Jag kan bara understryka det Stellan skriver.
    Pallar man inte bära ner grejorna så fattar jag inte att man pallar att kitea.

• luuddee

Medlem
    28 juni, 2007 vid 18:30

helt rätt fan tycker det e synd om vi inte skulle få kitea där med. men jag måste också tillägga att det såg ut som du hade haft kurs idag, men inte under tiden jag var där. och skotten vad jag vet hade ingen kurs ida och då ser det kanske inte så bra ut att stå där nere heller o folk som inte brukar köra där kör kanske ner som vanligt vad de gjort förr och så ser de andra surfbilar dr nere och tänker de går bra.. man kanske borde köra upp sin bil efter kursens slut bara för att det itne ska stå bilar när det inte är ngn pågånde kurs.. men annars borde det ju bara ha varit stellans bil nere idag men det va det inte….

• skejtar_henke

Medlem
    28 juni, 2007 vid 18:39

bara att parkera där uppe. Hur svårt kan det var?

• walle

Medlem
    28 juni, 2007 vid 18:44

@Stellan 393215 wrote:

Men kolla – någon har redan skrivit en låt och gjort en video om felparkerarna. Vad fin den är….

http://www.youtube.com/watch?v=CtpLvfnDKtI

..dom jevlarna ska skjutas!

• krillan82

Medlem
    28 juni, 2007 vid 19:41

Okej okej… snart dax för att ta lagen i egna händer. Ingen jävel ska sabba den spoten. iaf inte pga nån jävla parkering och absolut inget kitande i badzonen. Jag var inte där själv i dag och såg inte elendet. HUR SVÅRT SKA DET VARA ATT FÖLJA DOM REGLERNA. Habo är en Camping och vi kitare får vara där på nåder, Handikapade som inte kan gå ca 100m bör söka sig till handikapsbadet i Malmö.

• tetras

Medlem
    28 juni, 2007 vid 19:45

Jo jag såg eländet och kan bara instämma med tidigare inlägg även om walles kanske är lite väl drastiskt. Men kanske kanske släppa ut luften på någons bil eller en kletig smörgås på framrutan eller varför inte skriva ner reg. nr. och sedan sätter vi upp en ”Name and shame” tråd här på Steffo?

• mr_skans

Medlem
    28 juni, 2007 vid 19:59

Ett problem är ju att allt för många människor tänker, får han så får jag också. Om det till en början är tomt med kites i badzonene och sen en slö typ som inte orkar höjda ordenligt kör rätt igenom så är helt plötsligt alla innanför bojarna. Lite samma sak med parkeringen skulle jag tro. Sen får ju folk fatta att bommen inte är öppen för vår skull på sommaren utan för husvagnarna.
    Länge leve habo å det är dax att sluta bryta mot reglerna för alla.
    Klart slut

• mjersen

Medlem
    28 juni, 2007 vid 20:26

säkert nån av tjuvparkerarna som tjuvade min lösa donkeydick som att på min lilla JN bom med.

• victoria

Medlem
    28 juni, 2007 vid 20:34

Uuughaaa, skakin’ in my boots… Nääeh, juuust skojjing with you.
    Håller med Stellan! Walk idiot! Walk!

• skotten

Medlem
    28 juni, 2007 vid 20:52

yeah yeah, I did wrong…

Wont happen again. to be honest I hate being a little hitler bitching to people did you park your car down here and picking up their shit after they have left

The biggest disrepectee has to be Hugo though.. I didnt see anything mentioned in your post Ludde?

I was expecting a course today, but my phone was dead, got home and discovered an SMS saying they couldnt make it… ah well sh1t happens. I will park my car up top next time before I decide its to go out myself though.

Maybe we should buy wheel clamps (they stop the car from moving) then Mike should charge people in order to remove them?.

I do think the second sign Saying kiteboarders cant park here is in a bad place though, cos when you get down to where it is.. you are already looking at the water to see if there is wind, and not at the sign.

Talking about signs.. when I had my course this evening (after stellan had left) I had my sign up saying ”kitecourse please stay out of the way, danger of lines) this dude comes strolling across the wind window of my student, bitching at me that its dangerous! haha some people…. (he did have binoculars around his neck though)

• fesen

Medlem
    28 juni, 2007 vid 20:58

Binoculars aint enogh for some idiots!

• luuddee

Medlem
    28 juni, 2007 vid 21:09

sorry scotty ofcourse hugo did wrong tooooo.. alla som inte hade en kurs gjorde feeeel..

• skotten

Medlem
    28 juni, 2007 vid 21:11

when did he last have a course?? – I HAD a course late this afternoon 😀

but I shouldnt have had my car there when I was riding myself – admitted

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snart Kiteförbud I Habo!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.