Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sneak Preview: Arrows 2006 wave sail?
-
Sneak Preview: Arrows 2006 wave sail?
Publicerad av ulric_p på 19 september, 2004 vid 14:01Mycket snyggare än 05!
http://www.boardseekermag.com/inside_line/index_003-2.htmpederboy svarade 20 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Roligt att konstruktörerna börjar göra färgade segel igen…
Både snyggare och lättare att upptäcka på vatten.
Mer sånt -
Hehe jo men man för hoppas på att de gör det på sådana här smakfulla sätt, inte något hysteriskt 80- tals kombo.
-
Det verkar vara grillfolie i seglet som gäller nu. En helt meningslös gimmick som gör snygga lagningar svårare/dyrare…
Men det är ju rätt snyggt iofs -
Kan hålla med om att d dom tar lite från NP segel.Men snygga som satan e dom iaf!
-
Det är kul med boardseekermag.
Hittade en annan länk, hur galen är han Teriitehau, öh?!?
http://www.boardseekermag.com/inside_line/sept_04/video/teritahau.mov
Surfa På Vatten!
-
Snyggare kan väl diksuteras, men personligen så är jag inte så noga med utseendet. Däremot så håller jag med om att dessa segel syns bra på vattnet. I Åsa förra söndagen seglade vi tills det blev mörkt, och egentligen hade alla seglare fullt sjå att hålla koll på stenar, rev och vågor. Någon av de seglarna som var ute till slutet körde Arrows “spegelsegel” i guld/silver (2005) och någon ett sobert svsrtgrått Simmer. Säga vad man vill om snygghetsfaktorn på Arrowsseglen, men de som körde dessa var i alla fall grymmt lätta att hålla koll på på och i vattnet, så det finns hellt klart en slags säkerhetsfaktor inbyggd i “metallduken”.
-
Jag ser inte riktigt vad som skulle göra detta segel mer likt ett NP än vad det är likt något annat? Metallicduk var ju inte NP först med (det fanns först på Hot Diva redan 2003, tror jag) och utseendet i övrigt likanr väl inte heller NP:s “frame-design”, eller?
-
Svar till:
Kan hålla med om att d dom tar lite från NP segel.Men snygga som satan e dom iaf!
[/ QUOTE ]
Detta eviga snacket om vem som tar av vem.
Det hör hemma i mobil branschen.
Hallåå det är ett segel vi snackar om.
Vilket segel börja med monofilm, alla märken har nämnligen snott av dem.
Eller varför inte mastficka, k-ply, latta, näsduk, rattmuff, mylar.
Ge er, det har kommit ett nytt material i branschen skit i vem som var först.7P
Logga in för att svara.