Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snik stereo för oss som prioriterar annat!

• Snik stereo för oss som prioriterar annat!

Publicerad av roddan på 11 november, 2002 vid 22:12

Efter ha åkt runt i min Cheva El Camino utan musik i ett halvår kände jag nu när sursäsongen är över att det var läge å fixa music i bilen. vintern är enda chansen att få snåltarmen å prioritera onödig lyx såsom stereo i surfkärran. Men tillslut så tog jag tag i det å köpte en Sony cd spelare av en kompis för 500 sek och kopplade in ett par gamla trevägs 8 ohms hemstereo högtalare som låg skräpandes i en garderob, å gissa vilken succe!! kanon ljud, spelar ifrån polarnas dyra 3000+ system!
    Så kom ihåg det alla surfare som vet storleken av hålet i plånboken efter en ny surfutrustning, det går att komma undan billigt med bra resultat.
    Hela paketet slutade på 654 sek.
    det var de värt!
    cool.gif

endy svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • dodgecurve

Medlem
    12 november, 2002 vid 11:13

LOL
    inte illa må jag säga smile.gif

• tabi

Medlem
    2 januari, 2003 vid 14:27

Fan va sjyst!!

En polare gjorde likadant, han köpte ett par högtalare på myrorna för 35kr/st och byggde om och fixade lite…
    sen lät det skitbra!!

Jag vill oxå ha en tokfet buss med sjyst stereo men eftersom ekonomin inte är på topp får man väl hitta på nåt liknande…

Det finns iofs hyfsade priser på element mm på typ http://www.brl.se och liknande….

• endy

Medlem
    2 januari, 2003 vid 14:43

Ska man köpa bilstereo och vill lägga lite deg, så ska man köpa beggat då får man MKT för pengarna, då finns det massor på blocket.se.
    Jag köpte sunk högtalare fram i bilen först för jag trodde allt ljud skulle komma från mina 6X9:or där bak men hur kul är det för de e.v passagerarna där bak, mao satsa på ett bra framsystem, det lönar sig! lägg till det en baslåda och ett 2/4 kanals steg sen kan du spela nästan hur högt du vill, iaf tills dina öron mår dåligt… wink.gif

Edit: Just det, kostnad ca 2-4000 beroende på hur bra man vill ha

• tabi

Medlem
    2 januari, 2003 vid 14:48

Ja, för fan! En rejäl baslåda måste man ju ha!!

Vad har du för steg då? Och vilken effekt på basen/-arna?
    Har funderat mycket på detta, hur mycket det är värt att lägga ner och om det är värt att gå upp en prisklass.
    Men då behöver man ju oxå fetare steg…! frown.gif

Det blir dyrt till slut…

Tobbe

• endy

Medlem
    2 januari, 2003 vid 14:51

Jag fick tag i ett steg billigt av en polare, gammalt Macrom steg 2*65 WRMS (strunta i siffrorna), basen köpte jag färdig i låda MTX 6000 (500w), det är lättare om du skriver hur mkt pengar du vill lägga så kan jag rekommendera något… tongue.gif

• tabi

Medlem
    2 januari, 2003 vid 14:58

Har du ett element i baslådan eller?

Ja du, säg att jag vill lägga ner 3-400, vad har du att reka där..?

• endy

Medlem
    3 januari, 2003 vid 09:48

För 3-400 har jag nog inte så mkt att föreslå…kanske nått gammalt steg då…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snik stereo för oss som prioriterar annat!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.