• snö kite!

Posted by snygging on 8 november, 2004 at 08:24

Skall till sälen i nyår o e givetvis måste man ju testa snö kite. Är det någon som har kört där innan och kan tipsa om bra ställen!

kiters_se replied 20 years, 1 month ago 14 Members · 28 Replies
  • 28 Replies
  • rusiak

Member
    8 november, 2004 at 09:19

Hmm, skulle vilja ha samma info..fast för Hemsedal!

/alex

• jezaja

Member
    8 november, 2004 at 10:10

Här är en till som skall till sälen över jul och tänkte dra med sig en kite eller två.

• rambo_johnson

Member
    8 november, 2004 at 11:57

ja ahde me mig en sleden 7kvm för nårra år sen, det blåser på bra sadan på kalfjällen bara upp på hundfjället så har du lots n lots of space.

• sanna

Member
    8 november, 2004 at 12:04

planerar också att dra till hemsedal över nyår, och håller på att kolla upp lite info om kurser och så… ska bara vara där i fyra, fem dagar, men måste prova på.

• michel

Member
    8 november, 2004 at 12:32

Vad hände i viken i fredags ? Jag såg att du stod och kolla
    på draken i en halvtimme sen var du borta ???

/Michel

• cortex

Member
    8 november, 2004 at 13:42

Sälens Kitecenter slår upp portarna i början av december. De kommer att ha kitebutik, kurser, boende, spotguides, väderinfo, fik…. osv.

Kolla på http://www.salenskilodge.se för telefonnummer o dyl. Sidan håller på att uppdateras med snowkiteinfo men än så länge står det inget om det där.
    Killen bakom SkiLodge (Tony) kör även Sälens Skärmflygskola och där finns det en notis under nyheter angående kiteskolan och butiken. Kolla på:
    http://www.skarmflygning.nu

Det finns massor av fina spots i Sälenfjällen… och turisterna känner bara till de sämsta. grin.gif

Tony däremot har järnkoll på spotsen och kommer att fixa spotguides som återfinns på centret i vinter.

GSN va? (GSN = Ganska Så Nice) smile.gif

/Kaj(Tech)

• snygging

Member
    8 november, 2004 at 14:20

fan vad kolt jag skall hålla ögonen öppna då!

• rusiak

Member
    8 november, 2004 at 15:35

Sanna, har du ngn bra info? På kite.no finns det ett inlägg där de söker instruktörer till bla Hemsedal, kanske går att gå den vägen för ngn kontakt…

Jag ska upp i början av december, kan reka lite och meddela hur det är smile.gif Hoppas det är ngn snö över huvud taget!

/alex

• jezaja

Member
    8 november, 2004 at 15:40

michael, mina jävla våtboots passade inte i bindingarna.
    Dom är för tjocka, dom är till dykgrejerna. Lyckades inte spänna ut dom ordentligt på stranden så jag cyklade hem igen, gick inte att stå med tårna på mitten av brädan. Satt in ett par flaskor nu för att töja ut lite, du kanske har några andra tips.

Pyron va inga problem med iaf.

• patrikol

Member
    8 november, 2004 at 15:53

Då har du tur för ibland det billigaste som finns att handla är just våtskor du får ett par som funkar på vintern för typ 299:- smile.gif

• jezaja

Member
    8 november, 2004 at 18:54

Grejen är att dom är så jävla goa bara, bara lite för tjock sula smile.gif

• dirk_diggler

Member
    8 november, 2004 at 19:18

ju tjockare sula desto skäbigare feeling

• rambo_johnson

Member
    8 november, 2004 at 20:58

4500?

• sanna

Member
    8 november, 2004 at 21:13

Alex, hade vart jättesnällt. har hittat lite information på hemsedal.com, men det verkar som om de inte börjar kurserna föränn i mitten av januari, tyvärr… hur länge kommer du stanna?

Tid: Fredag kveld til søndag ettermiddag (første kurs i midten av Januar). Dato fastsettes ved påmelding.
    Sted: Vi prøver å holde oss ved Eldrevatn på Hemsedalsfjellet. Værforbehold.
    Pris: 2000,- inkl. lån av utstyr og instruksjon. Max 10 pers/kurs.
    Utstyr: Alpin, telemark eller snowboard. Husk hjelm!
    Arrangør: Wintersteiger Norge AS, tlf. +47 33117773/95299999

ska snacka med en norsk kompis som är där ofta om han har några tips på andra ställen. vet att de har i åre, så jag kanske drar dit istället. jag kikar vidare. smile.gif det borde inte vara så dåligt med info egentligen, jag är nog bara kass på att snoka.

• rambo_johnson

Member
    9 november, 2004 at 00:14

active norge rockar fetast när det gäller kitekii där borta…

Page 1 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.