• tobas

Member
    9 november, 2004 at 08:10

Hej Sanna o alla andra intresserade!!

Har tänkt hålla kitekurser i Åre under vintern i mån av tid och vind. Kommer vara där från början av december till någon gång i Maj. Har inget IKO-certifikat men har lång erfarenhet av snökiting. Kurserna kommer dock vara av enklare slag, mer prova på och lära sig åka än att göra feta hopp grin.gif Hör av dig/er om du/ni är intresserad/intresserade/ TOBAS

May the snow and wind be with us!!

• cortex

Member
    9 november, 2004 at 11:34

Sälens Kitecenter kommer att köra kurser så snart snön lagt sig tillräckligt… det är ju lite närmare än de andra alternativen och spotsen är riktigt fina.

/Kaj

• anonym-anvandare

Member
    10 november, 2004 at 08:42

hejsan, här är länken för kitekurser och info(sälen)
    http://www.salenskilodge.se/kitecenter.htm
    jag ska dit den 32december och en vecka fram. nån som är där samtidigt som mig? hur är vinden där uppe? normal? lagom byig:P? jag ska till stöten, vad är närmaste spot? dalafjäll?

• gogga

Member
    10 november, 2004 at 08:43

32 december?

• anonym-anvandare

Member
    10 november, 2004 at 13:07

hahah;) aa har du inte hört talas om att alla är trött på att det aldrig finns 32 dagar på en månad. i december ska det ändras. trode jag alla visste!
    nämen det ska stå 23december. spelar väl inte så stor roll om jag har tvåan först eller sist;);)
    e det nån som är i sälen mellan 23-28 ? nån som känner till dalfjället? var kan man hitta bilder på det!? /MickeMoose

• cortex

Member
    10 november, 2004 at 13:19

Tjena!

Jag kommer själv att vara där mellan den 22:a och 29:e december. Vet inte riktigt när den 32:e är grin.gif , men om det var den 22:e du menade och en vecka fram så lär vi ju synas där.
    Vinden brukar vara hyfsat jämn och ganska hård i början på vintersäsongen. Slå Tony (Mr. Sälens Kitecenter) en signal för att få reda på bästa/närmaste spot. Eller varför inte åka in till Ski Lodge, det ligger ju i Sälens by så det är ju inte så värst långt från Stöten.

/Kaj

• anonym-anvandare

Member
    10 november, 2004 at 14:42

hej, kan jag få ditt nummer. kanske ringer när jag är där uppe(så kan jag ju se på när ett proffs kör wink.gif grin.gif
    jag ska vara i stöten! ski lodge??? är det gångavstånd från stöten till nåt bra!?finns det inga bilder(flygbilder) över området!??det är bra om man letar upp spots innan så det inte strular sig när man väl är där!
    /micke

0735813740

• pjoter

Member
    10 november, 2004 at 15:06

har varit där uppe en del men aldrig gett mig ut på fjället längre än man orkar för att bygga ett hopp.

har ingen koll på hur det ser ut i stöten men om det är på baksidan på det fjället som ligger mittemot hundfjället vilket jag nästan tror så ska de vara fint uppe på. har dock ett svagt minne om att det ska va naturskyddsområde.
    annars är väl hundfjället och högfjällshotellet helt ok tror jag.
    annars får du väl paraglida i hundfjället.

• anonym-anvandare

Member
    10 november, 2004 at 16:57

Svar till:

Tjena! Jag kommer själv att vara där mellan den 22:a och 29:e december. /Kaj

[/ QUOTE ]

Näe, Kaj. Va trist att vi inte ses i Sälen. Jag är där mellan 30/12 och 2/1 frown.gif

Farbror Joa

• cortex

Member
    10 november, 2004 at 16:58

Klart du får mitt nummer (det finns annars på http://www.kajtech.nu under Contact): 0708-306020
    Ski Lodge ligger precis innan rondellen i Sälens by (dvs den rondell du svänger av upp mot Lindvallen och övriga anläggningar), knata in där så får du all spotinfo på plats. Det är Tony som är en klippa på spotsen där uppe, förhoppningsvis är jag det också efter decembervistelsen. tongue.gif
    Planen är att det ska finnas spotguider och kartor på kitecenterhemsidan lite längre fram under säsongen. Givetvis kommer det att finnas spotkartor att tillgå på kitecentret också.

När det gäller flygbilder så finns ju alltid Lantmäteriets hemsida, jag satt just och kollade på Hundfjället på LM-sidan… ser ju klart lovande ut. Massor av plats ovanför trädgränsen, mängder med raviner o dyl. Om det är tillräckligt med snö så lär det ju vara en kanonspot. Dessutom kan man ju ta sig upp dit med Europa 8:an (tror jag den heter numera). Schysst att det finns toppstuga med fik där också.

/Kaj

• cortex

Member
    10 november, 2004 at 17:01

Amenfankenockså. Du får väl helt enkelt komma upp en vecka tidigare. grin.gif

Nåja, det blir nog en del resor dit upp i vinter… vi får väl köra ett par kiteweekends där uppe med lite test av Extacy och Speed (kitesen, inte drogerna smile.gif).

/Kaj

• tobas

Member
    11 november, 2004 at 23:54

Ouuuppssss!!
    Får revidera min beskrivning från ovan lite.
    Hittade och har precis anmält mig till IKO´s första instruktörsutbildning för snowkite. Så om allt går som det ska så är jag nog trots tidigare påståenden certad till vintern wink.gif

Väl mött på berg o sjö (i Åre)

• kiters_se

Member
    12 november, 2004 at 10:24

Gött Tobas!

Peter

Page 2 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.