• gonzo

Medlem
    5 januari, 2010 vid 19:24
    johan_;594098 wrote:
    Tänkte ta och testa på Öresjön imorgon. Vad jag har läst mig till så bör det funka på vindriktningen imorgon, om nu det blir nån vind. Nån som vet var som är bra att starta/rigga?

johan slå mig en pling
    jag ska dit i morgon
    0702045964

• eddman

Medlem
    5 januari, 2010 vid 19:44

Va fasen ligger öresjön?

• dane-insane

Medlem
    5 januari, 2010 vid 19:54

Tänkte prova på Landvettersjön(eller Gröen som den egentligen heter). Vet inte alls om d funkar bra. Rätt långsmal sjö men borde ju funka i no/o vind. Bor i mölnlycke så ja har nära dit. Hinner inte iväg för långt. Va inte mycke snö på den men som d snöar här nu kan d nog bli ett par decimeter. Har aldrig kört kite på snö innan så d ska bli kul å prova lite, har inte åkt snowboard på ett par år heller.
    http://kartor.eniro.se/m/MtEtF

• callekuling

Medlem
    5 januari, 2010 vid 19:56
    EddmaN;594106 wrote:
    Va fasen ligger öresjön?

SO om Kinna, fast det är i andra änden som gäller imorgon..

• eddman

Medlem
    5 januari, 2010 vid 20:08
    Quote:
    I värsta fall drar jag till surtesjön som idag, det är bra is och bra med snö. Funkade det idag så lär det funka imorn eftersom att det blir typ samma vindriktning.

a vad fasen det e ju nära å bra iaf. Testar det imorgon. Ska försöka vara där vid elva. I värsta fall får man åka någon annanstans. Tror inte på mjörn riktigt eftersom de e rätt stor, kan hända att isen e tunn. Körde förbi vättern häromdagen o det var öppet vatten.

Hur som mitt nr är 0709955629, kan ju höras imorgon o se.

• solomin

Medlem
    5 januari, 2010 vid 20:35

Som nybliven Torslanda bo funderar jag på att testa Torslanda viken imorgon, tror jag är där vid 11.
    http://kartor.eniro.se/m/Mt1Wv

Edit: Hoppas vara där vid 13.

• gonzo

Medlem
    5 januari, 2010 vid 20:58

jaja hur än vinden blir i morgon så kommer korven smaka gott vid öresjön i morgonring bara om ni e sugna på kajt eller korv

• maackaan

Medlem
    5 januari, 2010 vid 21:46

EddmaN jag kommer vara på surtesjön vid 10-11 tiden imorgon hade jag tänkt om vädret är som väntat. Ses där imorgon förmodligen så får vi se hur det är.

Mitt nr är 0708700261

• smaskens

Medlem
    6 januari, 2010 vid 07:22

Hörde av en kollega att Rådasjön i Mölndal är frusen och han såg några kajtare på isen i helgen som gick. Det har varit kallt ganska länge nu så antagligen borde det vara fruset på många grunda sjöar. Förra året körde jag på Aspen vid Lerum och det var bra. Den är dock rätt stor och jag är inte säker på att den är säker ännu.

• nn4an_mike

Medlem
    6 januari, 2010 vid 08:45

Aspen är väldigt lurig just nu.
    Jag var där och tittade för två dagar sedan och det var väldigt mycket öppet vatten.

Jag var i och för sig på den sidan av aspen som ligger närmast jonsered, så det var ju fel sida men jag tror ändå att Aspen är lurig.

Själv drar jag till Hindås och kör idag.

• smaskens

Medlem
    6 januari, 2010 vid 09:00
    NN4AN_Mike;594132 wrote:
    Själv drar jag till Hindås och kör idag.

Tack för den informationen. Var i Hindås är det bra?

• nn4an_mike

Medlem
    6 januari, 2010 vid 09:09

Västra Nedsjön funkar fint 🙂

Du hittar dit genom att åka motorvägen mot landvetter flygplats från Göteborg.
    Ta avfarten efter flygplatsen och sväng till vänster i T-korsningen.

Åk rakt fram tills du kommer fram till sjön 🙂

Eller så har jag plats i bilen som går från partille om en stund. Slå en signal om du vill med, 0737-838186

• toby

Medlem
    6 januari, 2010 vid 09:11
    Svinet;594063 wrote:
    Låter ju kul. kanske hakar på om man är frisk tills dess. Vart skall man gå i och är det safe med isen?

jag mattias kör åsunden…..kan vara tveksamt med vind….men ser ganska ok ut. Vi är uppe å kör om en halvtimme….ring om du vill ha rapport 076-106 63 91

• johan_

Medlem
    6 januari, 2010 vid 09:59

flygfaltet pa getteron ar oppet for kajt idag. vi drar dit nu

• solomin

Medlem
    6 januari, 2010 vid 12:46

Körde på Golfbanan i Torslanda, funkade sådär. Vinden var aldeles för byig, ville inte gå ut på isen själv även om det såg lockande ut. Får se i helgen.

Sida 2 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.