Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökajta i Riksgränsen?

• milkman

Medlem
    24 januari, 2006 vid 20:43

Det har vi! Fast vi svara på allas frågor utav den typen, bara att de som kitat i typ två år inte verkar undra vilken kite de ska ha längre.
    Men för din info, så här går det till:

Varje år träffas vi, vi kallar oss ”de åtta” (för att vi är 8 märken) och börjar gå igenom vilka frågor och svar vi skall hantera. För att det inte skall se dumt ut så lämnar vi några nyckelord öppna för varje enskilld medlem att fylla på med på eget håll med exempelvis ord som: LEI, FOIL, Öppna celler, Tube, Keps, 5th line mm.

En databas skapas sedan där vi med små slumpade variationer kan spotta ut ett svar beroende på hur mycket nybörjare den som frågar är (vi matar helt enkelt in frågetypens nummer (1-5) och noobnivå på frågan (också 1-5)).
    Och ut kommer ett svar.

Det tuffa är att vi har programerat in en massa autmatifunktioner som då med lite fördröjning börjar slumpa fram gensvar beroende på vilka nyckelord som används svaret. Ex: Ifall LEI kommer in någon stans så spottas det automatiskt ut nått om att de måste pumpas, och att pumpen är jobbig att bära. Och ifall det är nått med FOIL så slängs det ut nått i stil med att foilmaffia och att det faktiskt är bevisat att inga använder dem..
    Osv. Rätt fiffigt.

Det finns en nionde medlem också, men hans slumpade svar var oftast mer åt det känslomässiga hållet ex: Nyckelord FOIL = ”Fjollbögar suger” men i senaste steffo uppgraderingen så verkar det som automatinäggen slutat funka för denne..

Vad är syftet då? Det är det fan ingen som vet, men alla har procent på omsättning på olika forums banners. Exempelvis så fick alla en åttondels kitesele i veckan.

• rille

Medlem
    24 januari, 2006 vid 21:15

Fränt! Är det verkligen så det går till? Jag e grymt imponerad.
    Ännu mer impad blir jag om ovanstående också var ett resultat av databasen. Isåfall borde ”de åtta” kunna få feta jobb inom IT-sektorn…

• milkman

Medlem
    24 januari, 2006 vid 21:19

Visst är det ball.. Domåtta (vårt trademarkade gruppnamn) är representerade i IT-branchen redan.
    Men ingen är fet! 🙂

• luuddee

Medlem
    24 januari, 2006 vid 21:53

jag fattar bara inte hur ngn pallar skriva ett så jävla långt och onödigt wsvar.. fast o andra sidan brukar ditt och dom 7 andras svar vara lika långa jobbiga..

• cortex

Medlem
    24 januari, 2006 vid 23:39

Hmm… påminn mig att hacka om den där Luuddee-bot’en någondag. Lite roligare borde vi ju kunna göra den. He he.

Äsch, röjde jag min hemliga kod-knackar-hobby nu?

/Kaj(Tech)

• milkman

Medlem
    25 januari, 2006 vid 07:43

skriver offerter å sånt hela dagarna luuddee, går jävligt fort att skriva inlägg.
    Jag fattar bara inte att du orkar läsa inläggen om du ändå vet att de är jobbiga 🙂

• mrmille

Medlem
    25 januari, 2006 vid 08:57

lol =)
    .

• luuddee

Medlem
    25 januari, 2006 vid 10:04
    Milkman wrote:
    skriver offerter å sånt hela dagarna luuddee, går jävligt fort att skriva inlägg.
    Jag fattar bara inte att du orkar läsa inläggen om du ändå vet att de är jobbiga 🙂
    jag läser inte inläggen. faen bara o titta på hur de börjar
  • gogga

Medlem
    25 januari, 2006 vid 10:04
    Luuddee wrote:
    är du hemma? isåfall vad är ditt nummer?
  • milkman

Medlem
    25 januari, 2006 vid 10:27
    Luuddee wrote:
    Å här försöker man framkalla ett leende hos herrn. Självironi å allt slösad helt i onödan då.. 🙁
  • nic

Medlem
    25 januari, 2006 vid 20:26
    gogga wrote:
    är du hemma? isåfall vad är ditt nummer?

Du får nog bara reda på om han är hemma eftersom ludde bara läser början på inläggen… 😉

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

31 av 41 svar januari 2006
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA