Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › snökite
-
snökite
Publicerad av walle på 20 november, 2004 vid 09:05Jag har kommit på en “bra” ide för er som vill åka på snö i morron(och bor i “närheten”), eftersom att det ska blåsa bra.
i Västervik har dom två golfbanor och den ena är öppen för alla= dom e inte så griniga…
Jag tänkte dra dit och köra i morron!
Det står ju inte några skylltar med “snowkiteing förbjuden” ännu i alla falloch det är stora öppna ytor utan stenar
Någon från östgötagänget som e på?
patrikol svarade 19 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
nog ska det blåsa…
Söndag förmiddag: Nordväst, 8-12 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 80%
Söndag eftermiddag: Nordväst, 7-11 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 40% -
Jag ska till saxnär i morgon på öland och köra på vattnet men det kan ju vara kul och se om det funkar både på snö och vatten i samma landskap.
-
Svar till:
Jag ska till saxnär i morgon på öland och köra på vattnet men det kan ju vara kul och se om det funkar både på snö och vatten i samma landskap.
[/ QUOTE ]
ta bort fenorna!
Då kan du köra i vattnet och hoppa upp på land, köra där ett tag, och hoppa ner -
det ska ju bara blåsa på förmidagen?! Hur mycket snö ligger det i “Old Village” ?
-
Svar till:
det ska ju bara blåsa på förmidagen?! Hur mycket snö ligger det i “Old Village” ?
[/ QUOTE ]
om vi säger så här:
du kommer inte att landa mjukt…Men det är så pass “mycket” så att dom har lyckats få i hop ett skidspår!
Och det är snötäckt över hela fältet, inte bortblåst på nått ställe.Tror att det ligger runt 5 max 10cm.
-
om vi säger så här:
du kommer inte att landa mjukt…Tror att det ligger runt 5 max 10cm.
[/ QUOTE ]
Era stackare ni verkar helt desperata
Vanta ett par manader sa blir det battrekommer ni ihag hur det var forra vintern…
http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=0&Board=kitekonfnew&Number=181910&page=195&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=alloch
-
jag tror du e lite avis stebe…
vad e: varmt vatten, bra vindar, fint väder och sköna Australien
mot
tunt snötäcke, kalla vindar, massa minusgrader och skit SverigeMen det blåser i alla fall runt 10m/s just nu fast det ska avta lite som tur e…
Stebe in action:
-
Svar till:
Vanta ett par manader sa blir det battre[/ QUOTE ]
det e väl inte fel med lite snö!?
-
Svar till:
Svar till:
Vanta ett par manader sa blir det battre[/ QUOTE ]
det e väl inte fel med lite snö!?
[/ QUOTE ]
de e ju snön som e felet, särskillt på denne bilden
-
Svar till:
Jag är nog på om det blåser !
[/ QUOTE ]
Det blåser nog lite i överkant för min 12:a och så är det fortfarande 6,5minusmen jag räknar med att köra framåt ca kl.12 då är det nog varmare och vindre vind…
Logga in för att svara.