• Publicerad av axelne på 14 februari, 2005 vid 13:40

    Är lite sugen på att testa snökite men har ingen bräda. Kan jag köpa vilken gammal planka som helst eller ska jag tänka på något spec? Hittar några olika begagnade på blocket för några hundra vilket känns riktigt bra. Tror inte det blr många gånger jag kör men är sugen på att testa.
    Längd mm?
    Tackar

    nic svarade 19 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • skye10

    Medlem
    14 februari, 2005 vid 21:03

    Svar till:


    Är lite sugen på att testa snökite men har ingen bräda. Kan jag köpa vilken gammal planka som helst eller ska jag tänka på något spec? Hittar några olika begagnade på blocket för några hundra vilket känns riktigt bra. Tror inte det blr många gånger jag kör men är sugen på att testa.
    Längd mm?
    Tackar

    [/ QUOTE ]

    Om du ska köra wakestyle, dvs lite hopp, handlepasses och snabba svängar, köp vad skit som helst = mjuk bräda = nästan alla brädor som finns på marknaden är halfpipe/freestylebrädor. Längd, tja 140-150-160

    Vill du köra fort ska du kanske leta efter en styvare freeridebräda, som inte vobblar i högre farter. Dessa brädor är ovanligare, svårare att hitta och ofta dyrare.

    De WARP, STUF och andra skitbrädor du hittar på blocket för ett par hundra duger gott till att köra sönder med hård snowkitande och sen slänga.

    Lycka till!

  • samhansson

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 07:42

    ta vilken som, spelar ingen roll alls

  • patrikol

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 08:18

    Ja köp på blocket beg.

  • skutt

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 09:18

    Bräda duger med nästan vad som hels bara den är twintip är förestan svårt att få tag på något annat . Se bara till att bindningarna är lätta att komma i och ur är säkert tråkigt med en kite i lufen och sen strular bindningarna .

    C.C

  • axelne

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 13:48

    Blir en billig från blocket tror jag. Tack för tipsen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 14:58

    Tänk på att montera bindningarna mitt på brädan.Dvs lika mycke brätte i båda ändarna.
    Peter

  • nic

    Medlem
    15 februari, 2005 vid 20:22

    Se också till att brädan inte är för smal så att tårna sticker ut för mkt.

    nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.