Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökite fråga

• ewald

Medlem
    14 januari, 2010 vid 15:26

Det kommer inte bära så bra i pudersnö, men funkar (och är jävligt roligt) med liten bräda på packad snö. Din längd har ingen större betydelse, men jag gissar på att du väger runt 85-90 kg.

• henkeh

Medlem
    14 januari, 2010 vid 15:32
    Ewald;595045 wrote:
    Det kommer inte bära så bra i pudersnö, men funkar (och är jävligt roligt) med liten bräda på packad snö. Din längd har ingen större betydelse, men jag gissar på att du väger runt 85-90 kg.

OK, tack väger iofs 95, så det kanske är på gränsen?

/Henrik

• chrilleg66

Medlem
    14 januari, 2010 vid 15:34

kör 165 cm 88 kg lätt, fungerar bra men skulle kunna gå ner till 155 med. har inte samma sexuella betydelse som på vatten..

• ewald

Medlem
    14 januari, 2010 vid 17:18
    HenkeH;595047 wrote:
    OK, tack väger iofs 95, så det kanske är på gränsen?

/Henrik

Det beror lite på vad du vill ha ut av Snökiten. Puderfrossa i Högzon är ju feta skidor eller stor bräda att föredra. Tokpoppade snabba snurrar och urkrokat på en frusen sjö, blir lättare med en mindre. För vanlig piståkning skulle jag har valt en längre bräda.

Hoppas du blev klokare.

• gadget

Medlem
    14 januari, 2010 vid 17:23

Tweekpops på en frusen bäck inne i mörka skogen så är lång bräda att föredra…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökite fråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.