Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Snökite i hemsedal?
-
Snökite i hemsedal?
Publicerad av tote på 29 oktober, 2006 vid 19:33Är det någon som vet om det funkar att köra i Hemsedal? Man brukar ju hamna där ett par gånger per år (närmast kick-offen), så det vore kul om det funkade att köra någonstans i närheten.
Ska bli gött att få köra på snö! :santa:/Tomas
banjo69 svarade 18 år sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Bara packa… Funkar finfint, och du hittar bra ställen lätt.. Men jag hoppas det inte är allt för snart så du slipper vara orolig för snön.
-
Det funkar o så e det inte så långt till Geilo om man vill de, 20-30min med bil..
-
Hej! Senast jag var uppe och hälsa på en kompis där uppe, så var det en som körde på åkrarna mellan själva Hemsedal och backarna. Kanske inte optimalt, men nära och bra..
-
Hemsedal ja.. där har man varit en rad med gånger ( Har stuga där)..:grin:
Ska vi se..
- Eldrevatn Rv 52 mot lärdal
- På toppen av Solheisen bak harahorn. Kör opp der
- I dalen nedenfor toppheisen ( på hemsedalssiden) Totten 2
- på vidderna bake hemsedal anlegget kör upp vid holdeskaret
- I lykkja området finnslfera fina vatten och stora ytor att köra på.. Typ storevatn eller upp bak skogshorn.
- Flyvann är oxå extremt bra o stooooooort.
Och en hel del secret spots.. typ där vart min stuga ligger. Gå ut dörren lägga ut kiten…….ÅK! i 2 mil i norrlig riktning och 5 km i ost västlig.. STORA ytor med andra ord…
-
Nu börjar kickoffen närma sig, funderar på att plocka med draken. Än så länge är bara en lift öppen och jag åker buss dit så man tar sig inte så långt… Är det värt att plocka med sig draken ändå?
-
WakeNils wrote:Nu börjar kickoffen närma sig, funderar på att plocka med draken. Än så länge är bara en lift öppen och jag åker buss dit så man tar sig inte så långt… Är det värt att plocka med sig draken ändå?
ställ en fråga på kite.no vet jag
Logga in för att svara.