Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snökite i hemsedal?

• Snökite i hemsedal?

Publicerad av tote på 29 oktober, 2006 vid 19:33

Är det någon som vet om det funkar att köra i Hemsedal? Man brukar ju hamna där ett par gånger per år (närmast kick-offen), så det vore kul om det funkade att köra någonstans i närheten.
    Ska bli gött att få köra på snö! :santa:

/Tomas

banjo69 svarade 18 år sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • milkman

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 21:02

Bara packa… Funkar finfint, och du hittar bra ställen lätt.. Men jag hoppas det inte är allt för snart så du slipper vara orolig för snön.

• gurra_g

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 09:49

Det funkar o så e det inte så långt till Geilo om man vill de, 20-30min med bil..

• callekuling

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 13:51

Hej! Senast jag var uppe och hälsa på en kompis där uppe, så var det en som körde på åkrarna mellan själva Hemsedal och backarna. Kanske inte optimalt, men nära och bra..

• tote

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 21:33

Låter ju som det kan funka fint. Tack ska ni ha!

• banjo69

Medlem
    1 november, 2006 vid 13:52

Hemsedal ja.. där har man varit en rad med gånger ( Har stuga där)..:grin:

Ska vi se..

• Eldrevatn Rv 52 mot lärdal
    • På toppen av Solheisen bak harahorn. Kör opp der
    • I dalen nedenfor toppheisen ( på hemsedalssiden) Totten 2
    • på vidderna bake hemsedal anlegget kör upp vid holdeskaret
    • I lykkja området finnslfera fina vatten och stora ytor att köra på.. Typ storevatn eller upp bak skogshorn.
    • Flyvann är oxå extremt bra o stooooooort.

Och en hel del secret spots.. typ där vart min stuga ligger. Gå ut dörren lägga ut kiten…….ÅK! i 2 mil i norrlig riktning och 5 km i ost västlig.. STORA ytor med andra ord…

• wakenils

Medlem
    21 november, 2006 vid 19:21

Nu börjar kickoffen närma sig, funderar på att plocka med draken. Än så länge är bara en lift öppen och jag åker buss dit så man tar sig inte så långt… Är det värt att plocka med sig draken ändå?

• banjo69

Medlem
    23 november, 2006 vid 10:41
    WakeNils wrote:
    Nu börjar kickoffen närma sig, funderar på att plocka med draken. Än så länge är bara en lift öppen och jag åker buss dit så man tar sig inte så långt… Är det värt att plocka med sig draken ändå?

ställ en fråga på kite.no vet jag

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snökite i hemsedal?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.