Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snökite mellan Abisko och Kebnekaise, Kungsleden

• Snökite mellan Abisko och Kebnekaise, Kungsleden

Publicerad av stellan på 3 januari, 2012 vid 15:21

Hej,
    Funderar på om någon försökt sig på att kita denna sträcka? Väl ovan trädgränsen borde det kanske fungera fint. Någon som vet?

jmaster svarade 12 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • viktor77

Gäst
    4 januari, 2012 vid 09:19

Jag har vandrat och klättrat en del i det området, och det kan vara rätt blåsigt. Dock är det rätt byigt. Hela sträckan går i en dalgång med mer eller mindre höga berg runt omkring, så du får nog räkna med en hel del turbulens. Vore jag du skulle jag satsa på Norge istället, exempelvis Hardangervidda.

• karl-petter

Medlem
    5 januari, 2012 vid 06:03

Känner inte till någon. Och som viktor77 skriver så är det en del dalgångar. Kan tänka mig att sträckan Singi/Keb kan vara lurig men har du med kiten som kompliment kan det bli en härlig upplevelse med kite som bonus!

Annars finns det bra områden i Jämtland/Härjedalen tex om man vill köra lite längre. För all del när Simon testa Ramundberget-Storulvån gjorde han den sträckan på en dag:)

• viktor77

Gäst
    5 januari, 2012 vid 07:37

Jämtlandstrianglen vet jag att folk har snökitat.

• flyvan

Medlem
    7 januari, 2012 vid 13:10

jap… det är Härjedalen:

[ame=”http://vimeo.com/22242182″]Between Snow & Sky experience on Vimeo[/ame]

enjoy it!

• jmaster

Medlem
    9 januari, 2012 vid 23:29
    viktor77;678849 wrote:
    Jämtlandstrianglen vet jag att folk har snökitat.

ja tex killen på bilden som blir matad 🙂
    SJ

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snökite mellan Abisko och Kebnekaise, Kungsleden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.