Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökite till helgen

• Snökite till helgen

Publicerad av wer på 4 december, 2013 vid 14:53

Tänkte ta preimären för snökite till helgen och hoppas på torsdagens oväder! Är det någon som redan varit ute och kört och vet hur långt söderut i vårt avlånga land som det är körbart. Hade hoppats på sälen men ser ganska kalt ut på högis när man kollar på webkameran…. Är det jämtland som gäller?

lima-ko svarade 11 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lima-ko

Medlem
    4 december, 2013 vid 17:53

Med 5 cm snö i terrängen skulle jag personligen inte snökajta i Högis ;), 30 cm i Åre så Jämtland är nog säkraste kortet.

• andersr

Medlem
    5 december, 2013 vid 18:32

Det har kommit ca 2dm idag i Sälen. Är dock osäker på om liften är igång på Högis.

• lima-ko

Medlem
    9 december, 2013 vid 18:44

Jag var i Sälen i helgen, visst kom det rätt bra med snö (kanske så mycket som 3-4 dm på sina ställen) men det är nog fortsatt lite tunt för att snökajta eftersom det mer eller mindre var bart innan snöfallet.

Edit: För tunt för att kajta på kalfjället i alla fall, på sjöarna verkar det onekligen fungera.

• wer

Medlem
    10 december, 2013 vid 16:13

Va också uppe i helgen och fick lite kört även om det inte va något vidare tryck… Åkte via Mora så blev till att köra på evertsbergsjön och sen en sjö vid sälen med. Gott om snö men byig vind men är nöjd att säsongen är igång!

• lima-ko

Medlem
    10 december, 2013 vid 19:29

Coolt, sjöarna tänkte jag inte på, vart körde du då wer, Närsjön eller?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA