Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snökiting på Ribban – Lördag
-
jag e nog inte heller där förrän vid 1100 – 1130. men de blåser väldigt mkt ost. funkar de tro? eller ska man satsa på nåt ställe öster om staden? ligger en hel del fält mot svedala till som kan va ok.
-
Alltså åkrarna precis utanför Lund är ritkigt fina, de va iaf fina för någon dag sedan.
-
vilken sida lund?
jag sticker till ribban om några min nu å testar iaf. kan väl ringa om ni hittar nån spot där det verkar bättre, dvs lite mer snö å okej vind. 0708-227750. skulle vara kul å va lite fler som åkte, har kört själv rätt mkt de sista nu.
-
Ja vad händer?? – Tror nästan jag hoppar det då det kommer att vara side shore på ribban vilket gör att det endast blir några hundra meter på tvären man kan köra. Eller?
-
Jag drar också till ribban nu. Får väl hoppa mellan snöfläckarna eller nåt…
-
Bra jag drar dit med – skas bara hämta tvätten. Ses där… OBS längst ner på ribban lägg in mitt nr 0703918844…
-
de räcker med det avståndet. man hinner få fart till några hopp å sen vända. man kan ta grym höjd med skidor iaf så man kan snabbt komma upp igen. häng på dit nu så kör vi en stund å sen kan man se om man drar vidare till nåt ställe med mer snö. iaf roligare än att sitta inne. åker nu.
-
hur har ni haft det?? Jag och lalle hade en sjukt bra session på tippen(!!!)
Kunde köra i hela bukten. men man får nog kalla det ”ice-kite”…
sjukt ball i viket fall! -
Så här var det på Ribban idag.
Åkare Christian Ditrich Foto Patrik
Logga in för att svara.