Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snow kiting i sthlm, var?
-
BTW, funkar en Salomon Driver som kitesnowboard??? Dvs är den tillräckligt bred och kan man sätta bindingarna i mitten på brädan?
/Kaj(Tech)
-
På väg ut mot vaxholm finns många åkrar att köra på ( bra om isen är svag) De ligger också nära vattnet så det blir bra vind.
När vi var där sist var det lite för klen vind vilket kanske märks, men ok iaf:
Film: http://www.v.kth.se/u1hogwod/MOV01889.MPG
En soft bild: http://www.v.kth.se/u1hogwod/DSC01894.JPG
-
Svar till:
Perfekt, då kan du ju kränga 159’an till mig för n billig penning. 🙂
Jag är också på jakt efter en beggad snowboard. Verkar som om det största problemet är att få tag i en bräda som är tillräckligt bred… (så man inte släpar i med hälarna/tårna)./Kaj
[/ QUOTE ]
på väg att jag ska få en till bräda..
ska kanske sälja iväg min långa då.. får se hur det blir..
men kommer att villja ha 4500 för den.. lite för dyrt kanske?
kommer troligen att byta den mot nån annan bräda.. inget klart ännu…annars så om du inte klarar av att hitta en nog bred bräda så är det ju att ställa bindningarna med ganska så kraftig lutning.
-
Lite dyrt med 4500 för att vara en bräda som ska åkas med över stock och sten. 🙂
Hmm, funkar en Salomon Shade 160? Har hittat ett par sådana som ligger runt 2 kkr. Kan det vara något? Driver verkar vara lite “directional” så det kanske inte är så bra. Eller?
Eftersom jag vet mer eller mindre nada om snowboards så känns det lite som en djungel (jag har alltid varit en inbiten skidfantast)./Kaj(Tech)
-
Du kan få köpa min bräda Kaj.
Den är billig så då kan du köra över stock och sten även om bräda passar bättre på snö 🙂
Jag är sugen på Voodoo Kaj och vill också prova. Skicka SMS när du ska ut och dema nån gång.
Vart kör du i Uppsala nu, finns det snö på Ekoln?
Vill du byta en Voodoo 14 mot en Bt Nitro 17 🙂 ?Patric
-
Vad är det för bräda???
Ring mig på 0708-306020, gärna nu om du har tid eftersom jag har gett mig fanken på att få tag i en bräda idag. Om cirka 45 minuter ringer en annan snubbe som vill kränga en bräda till mig så det är ju bra om du ringt innan dess.
Givetvis fixar vi en demokörning med Voodoo’n… är iofs inte så sugen på att byta den mot en BT 17./Kaj(Tech)
-
Haru tänkt o köpa shadebrädan på blocket? Den är ja sugen på annars ..har du köpt den än?
-
Den på Blocket är en av de jag kollar på… men jag väntar nog ett tag tills killen gått ner i pris. En ny Shade med bindningar kostar 2995 på Stadium, så 2 kkr för en beggad är ju lite väl saftigt. Och om någon annan köper den så finns det ju fler att kolla på. Dessutom vill jag ta en titt på Puttes bräda innan jag bestämmer mig.
Men skor ska jag tamejfanken köpa idag. 🙂/Kaj(Tech)
-
köp sköna skor som du kan gå mycket i…!
lägg ut några extra kronor på skorna.. på så sätt så kommer du inte att ångra dej…!
billiga skor betyder offtat skavsår utavhellvete…! -
muhaha, köpte shadebrädan :P, han gick inte ned i pris dock..meen va gör man inte om man är desperat
-
är itne så inne på skor just nu..
ite varit och kollat årets kolektion.
men köp ett par med löstagbar innersko, den ska vara ganska tjock. och ska helst ha ett spänne så att du kan spänna åt innerskon runt foten.
alla fötter är olika.
så mitt enda tips är att du går runnt i affärerna och kän vilka som är sjönast. provgå en del med dom. spän åt dom allt va som går… men som sagt, varma och dom ska sitta utavba hellvete utan att göra ont… -
hörrö kaj. hur är det med snödjupet i uppsala? är allting borta som det är här i sthlm?
Logga in för att svara.